یک فعال سیاسی عربستانی مطرح کرد:

آل سعود و اسرائیل باید بهای تصمیم احتمالی ترامپ را بپردازند

کدخبر: ۲۱۲۶۰۲
حمزه الحسن در توئیتر خود نوشت: آل سعود و صهیونیست ها از حضور ترامپ در قدرت خوشحال هستند، اما به زودی درخواهند یافت که وی نه به کسی سواری می دهد و نه اجازه می دهد کسی شیرش را بدوشد؛ به عقیده من، آل سعود نیز در نهایت امر سرنوشتی جز سقوط ندارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛  'حمزه الحسن' فعال سیاسی عربستانی گفت: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست، اما اگر با خروج از برجام بخواهد جنگی به راه بیندازد، این آل سعود و صهیونیست ها هستند که باید بهای جانی و مالی آن را پرداخت کنند. سپس این پرسش را مطرح کرد که خروج ترامپ از برجام چه نفعی می تواند برای ریاض داشته باشد؟

الحسن می افزاید، 'اسرائیل' همانند سعودی امیدوار است که ترامپ به نیابت از آن دو با ایران جنگ کند؛ این موضوع روشن است و کسی هم انکارش نمی کند؛ 'باراک اوباما' رئیس جمهوری سابق آمریکا با راه انداختن جنگ علیه ایران مخالفت کرد؛ البته به نظر نمی رسد ترامپ هم به دنبال شعله ور کردن جنگ فراگیر (با ایران) باشد، چرا که در صورت به راه انداختن جنگ، این آل سعود و صهیونیست ها هستند که باید بهای جانی و مالی آن را به ترامپ تاجر بپردازند. 

این فعال سیاسی لندن نشین درباره احتمال خروج ترامپ از برجام و تحریم های اقتصادی جدید علیه ایران نیز نوشت: حتی اگر تحریم ها (علیه ایران) تشدید شود، قطعا بدتر از تحریم های اواخر دوره ریاست جمهوری اوباما نخواهد بود. این تحریم ها به هیچ وجه (بر ایران) موثر و کارساز نبوده در آینده نیز نخواهد بود؛ اروپایی ها نیز این مسئله را می دانند.

وی ادامه داد: البته ایران همیشه از این تحریم ها به عنوان فرصت استفاده کرده است؛ با این شعار که چگونه می توان باخت را به برد تبدیل کرد؟

این فعال عرب افزود: روش رشد و توسعه در ایران متفاوت از سایر کشورهاست. چین قبل از آن که شروع به رشد کند، درهای خود را به روی خارج بست، اما سایر کشورها با باز کردن درهای خود به روی خارج، شروع به رشد کردند؛ رشد و ارتقای ایران زیر توپ و تانک و با محاصره آغاز شد؛ از جنگ عراق تا روز امضای توافق هسته ای.

خروج آمریکا از برجام چه نفعی می تواند برای ریاض داشته باشد؟ تضعیف نقش منطقه ای ایران، انحراف اذهان عمومی از جنایت های آل سعود در یمن و افزایش بهای نفت برای پوشش کسری بودجه ریاض.

الحسن افزود: به احتمال زیاد ترامپ از برجام خارج شود و تحریم های اقتصادی جدیدی علیه ایران وضع کند؛ مسئله در نهایت به برنده و بازنده بودن طرف ها ختم می شود، اما به عقیده من، آمریکا، یا اروپا و یا حتی عربستان و رژیم صهیونیستی برنده این اقدام ترامپ نخواهند بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید