پس از نشست عراقچی و نمایندگان سه کشور اروپایی مطرح شد

حمایت اروپا از ادامه اجرای کامل و موثر برجام

کدخبر: ۲۱۲۶۰۳
جلسه رایزنی درباره توافق هسته‌ای در بروکسل با حضور عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران، اتحادیه اروپا و سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس امروز (سه‌شنبه) برگزار شد.
حمایت اروپا از ادامه اجرای کامل و موثر برجام

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ سخنگوی سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا روز سه شنبه در بیانیهای اعلام کرد: جلسه رایزنی اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی درباره توافق هسته ای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) روز سه شنبه 18 اردیبهشت در بروکسل برگزار شد. 

این بیانیه می افزاید: این جلسه به ریاست هلگا اشمید دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و با شرکت نمایندگان سه کشور فرانسه ، آلمان و انگلیس در سطح مدیران سیاسی و سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برگزار شد. 

در بیانیه اتحادیه اروپا آمده است: اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی (EU/E3) از این فرصت استفاده کردند و حمایت خود را از ادامه اجرای کامل و موثر برجام توسط همه طرف ها مورد تاکید قرار دادند.

در حالی که ترامپ گفته سه شنبه شب (امشب به وقت تهران) تصمیم خود را درباره ماندن در برجام یا خروج از آن اعلام می کند، حدس و گمان ها درباره تصمیم او افزایش یافته اما اروپایی ها مصمم هستند بتوانند توافق هسته ای را با همکاری ایران و همچنین روسیه و چین حفظ کنند. 

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران پنجشنبه گذشته در یک پیام تصویری گفت: در طول تقریبا یک سال گذشته شنیده می شود که رئیس جمهوری ترامپ از این توافق ناراضی است و اکنون به نظر می رسد واکنش برخی کشورهای اروپایی این بوده که به آمریکا امتیازات بیشتری دهند، البته از جیب ما.

وی تصریح کرد: این چشم پوشی مشتمل بر وعده هایی برای دستیابی به یک توافق جدید است که موضوع هایی را شامل می شود که همه ما در ابتدای مذاکرات هسته ای بر سر حذف آنها به توافق رسیده بودیم، از جمله قابلیت های دفاعی و نفوذ منطقه ای ایران ؛ ولی باید توجه داشته باشید که در هر دو موضوع این ایران است و نه غرب که دلخوری های جدی و طلب های بسیار دارد. ظریف و عراقچی در روزهای اخیر تاکید کردند که اروپا باید برای حفظ برجام و انجام تعهدات واشنگتن بیشتر تلاش کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید