کویت برخلاف عربستان و امارات، از حفظ برجام حمایت کرد

کدخبر: ۲۱۲۷۸۵
معاون وزیر خارجه کویت تاکید کرد: کشورش از زمان توافق ایران و جامعه جهانی همواره به دلیل نقش مهمی که این توافق در حفظ امنیت و ثبات منطقه داشته، از آن حمایت کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ «خالد الجار الله» در مراسم رو ملی ایتالیا که سه شنبه شب برگزار شد، تصریح کرد که وجود برجام بسیار بهتر از نبود آن است.

حمایت کویت از توافقنامه هسته ای در حالی صورت می گیرد که رژیم های عربستان، بحرین و امارات شب گذشته در کنار رژیم صهیونیستی از تصمیم ترامپ برای خروج از برجام و اعمال تحریم ها علیه ایران حمایت کردند.

در مقابل پیش از این مدیرکل رسانه ای وزارت امور خارجه قطر در توئیتی، حمایت از تصمیم ترامپ را غیر منطقی خواند و نوشت: غیر از چند دولت، برخورد سایر کشورها با تصمیم رییس جمهوری آمریکا با منطق ، حکمت و خویشتنداری توام بود.

تصمیم شب گذشته ترامپ برای خروج از برجام با مخالفت گسترده جهانی از سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا گرفته تا کشورهای منطقه و جهان و حتی سیاسیون معقول داخل خود آمریکا روبرو شد؛ اقدام وی تنها با حمایت شمار اندکی از رژیم های منطقه ای از جمله رژیم صهیونیستی، عربستان ، بحرین و امارات روبرو شده است. 

جمهوری اسلامی ایران هم اعلام با ابراز خرسندی از کم شدن شر آمریکا در برجام، اعلام کرد: مادامی که این توافق نامه به انتظارات تهران پاسخ مناسبی بدهد در آن باقی خواهد ماند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید