عضو تیم مذاکره کننده هسته ای ایران از زندان آزاد شد

کدخبر: ۲۱۳۳۴۳
اقتصادنیوز: مسئول اموربانکی، تیم مذاکره‌کننده ایران در توافقنامه«برجام» از زندان آزاد شد. بنا به اخبار رسیده به «اقتصادنیوز» عبدالرسول دری اصفهانی که در حال گذراندن دوران محکومیت خود در اوین بود، در روزهای اخیر با تصمیم دستگاه قضایی از زندان شده است.
عضو تیم مذاکره کننده هسته ای ایران از زندان آزاد شد

به گزارش اقتصادنیوز چند ماه پس از امضای برجام برخی از رسانه‌های منتقد دولت ادعا کردند، دری اصفهانی برای طرف‌های دیگرِ مذاکره‌کننده جاسوسی کرده‌است و هنگام سفر به ترکیه، در هواپیما بازداشت و به هشت سال زندان محکوم شده است. دری اصفهانی و دولت یازدهم، هیچ‌گاه این اتهام را نپذیرفتند و او به قید وثیقه آزاد شد.

اواخر تابستان ۱۳۹۶  نیز دری اصفهانی بر اساس حکم شعبهٔ سوم دادسرای پولی و بانکی کشور،دوباره بازداشت شد. او  در آخرین دادگاه خود به پنج سال زندان محکوم شد.

غلام‌حسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی دستگاه قضایی در ۱۶ مهرماه ۱۳۹۶ اعلام کرد: «جاسوسی آقای دری اصفهانی قطعی است و ایشان به جرم جاسوسی بازداشت شده‌است.» در واکنش به این اظهارنظر  سید محمود علوی، وزیر اطلاعات، در تاریخ ۱۹ مهر ۱۳۹۶ مجدداً اعلام کرد:« ازنظر معاونت ضدجاسوسی وزارت اطلاعات، دری اصفهانی نه‌تنها جاسوس نیست، بلکه با این وزارتخانه همکاری هم کرده‌است.»

هفته پیش نیز برخی از نمایندگان مجلس به نقل از وزیر اطلاعات اعلام کردند که دری اصفهانی جاسوس نیست.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید