زمان خدمت سربازی در امارات افزایش یافت

کدخبر: ۲۲۴۶۲۸
اقتصادنیوز: در سایه حضور امارات در جنگ یمن امارات متحده عربی سن خدمت سربازی اجباری را برای شهروندان ذکوری که از دبیرستان فارغ التحصیل می‌شوند از ۱۲ ماه به ۱۶ ماه افزایش داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ارتش امارات با انتشار بیانیه‌ای در اواخر روز شنبه از افزایش مدت خدمت سربازی اجباری برای مردان در این کشور خبر داد.

در این بیانیه تصریح شد: ارتش امارات خدمت سربازی اجباری را یکی از موثرترین و مهمترین مسائل راهبردی با توجه به بازده‌های استراتژیک  قابل انتظار آن در زمینه‌های سیاسی، نظامی، امنیتی، ملی، اجتماعی و اقتصادی می‌داند.

امارات متحده عربی ابتدا در سال ۲۰۱۴ خدمت سربازی اجباری را برای مردان در رده سنی ۱۸ تا ۳۰ سال در این کشور وضع کرد. با این حال طبق قانون این کشور کسانی که تحصیلات دبیرستان را به پایان نرسانده باشند می‌بایست دو سال خدمت سربازی اجباری انجام دهند.

این در حالی است که امارات به عنوان عضوی از ائتلاف متجاوز عربستان به یمن، در اقدامات نظامی در این کشور شریک است و همواره متحمل شکست‌هایی شده‌ و تاکنون نیروهایی را در این جنگ از دست داده است. امارات در عین حال به بهانه نگرانی درباره ایران اقدام به تقویت ارتش خود کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید