رجب طیب اردوغان:

ترکیه محصولات الکترونیکی آمریکا را تحریم می‌کند

کدخبر: ۲۳۲۵۱۵
اقتصادنیوز؛ رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز اعلام کرد که ترکیه محصولات الکترونیکی آمریکا را بایکوت خواهد کرد.
ترکیه محصولات الکترونیکی آمریکا را تحریم می‌کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ در ادامه تنش های به وجود آمده میان آمریکا و ترکیه، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه از بایکوت کردن تولیدات الکترونیکی آمریکا خبر داد.

اردوغان در روزهای گذشته آمریکا را متهم کرده بود که به دنبال تکمیل پروژه کودتا و ساقط کردن دولت ترکیه است.

وی در اظهاراتی اعلام کرد کاری که آمریکا نتوانست در سال ۲۰۱۶ با انجام کودتا در ترکیه انجام دهد قصد دارد از طریق وارد کردن فشار اقتصادی بر آنکارا انجامش بدهد.

در جولای ۲۰۱۶ ترکیه صحنه کودتایی نافرجام بود. کودتایی که تبعات آن تا امروز ادامه دارد و به طور مرتب خبرهایی در مورد بازداشت تعدادی از عوامل دخیل در آن منتشر می شود.

رئیس‌جمهوری ترکیه، در پی بحران اقتصادی این کشور و سقوط ارزش لیر در مقابل دلار به بازرگانان این کشور هشدار داد از احتکار کالا خودداری کنند. وی در اظهاراتی خطاب به بازرگانان و تجار ترکیه‌ای گفت: از احتکار کالا خودداری کنید. این کار خیانت به کشور است. هر کس کالا احتکار کند، عواقب بدی در انتظار او خواهد بود.

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین با اشاره به اقدام برخی در خارج کردن سرمایه ارزی خود از بانک‌های این کشور افزود: کسانی که در بحران ارزی کنونی، ارزهای خارجی خود را از بانک‌ها خارج کنند، با مجازات شدیدی مواجه خواهند شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید