بهترین و بدترین خرید های لیگ فوتبال ایران

کدخبر: ۲۳۶۱۵۶
اقتصاد نیوز: در حالی شش هفته از هجدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران گذشته که برخی بازیکنان نتوانستند انتظارها را برآورده کنند ولی در سوی مقابل برخی از بازیکنان جدید نیز عالی ظاهر شدند.
بهترین و بدترین خرید های لیگ فوتبال ایران

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از سایت نود، تا به حال همه تیم‌های لیگ برتری حداقل پنج مسابقه در فصل جدید انجام دادند و حالا فرصت خوبی است که خریدهای‌شان مورد ارزیابی قرار بگیرد. خریدهایی که بعضی‌های‌شان جواب دادند و برخی هم نه. به عنوان نمونه فولاد خوزستان که با کلی سر و صدا سروش رفیعی را خرید، هیچ بهره‌ای از این بازیکن نبرد. رفیعی در نمرات سایت نود، تا پایان هفته پنجم، سومین بازیکن ضعیف لیگ است. البته مصدومیت و ناهماهنگی سروش در شروع فصل قابل پیش‌بینی بود. یا بهنام برزای که از استقلال به آبادان برگشت هم در بین پنج بازیکن ضعیف لیگ هجدهم جای دارد و تا اینجای کار خرید ناامیدکننده‌ای بود. در جمع بهترین خریدها هم نام قلعه‌نویی و تیمش می‌درخشد.

محمد کریمی بهترین شروع را بین خریدهای پیش‌فصل داشت. بازیکنی که از تیم لیگ یکی خونه به خونه جذبِ سپاهان شد. در این فصل کریمی بعد از بازی نخست که نیمکت‌نشین بود، به ترکیب اصلی اضافه شد و عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت. سه تا از گل‌های این فصل سپاهان روی پاس‌های محمد کریمی به ثمر رسید. البته کریمی در هفته ششم هم چهارمین پاس گلش را داد که در بازه زمانی درنظر گرفته شده برای این گزارش نمی‌گنجد. هافبک ۲۲ ساله سپاهان با میانگین نمره ۲،۵ بعد از قاسمی‌نژاد و حسینی سومین بازیکن برتر لیگ تا پایان هفته پنجم لقب گرفته است. بعد از کریمی، نوبت به دروازه‌بان پیکان می‌رسد که خرید برترِ لیگ هجدهم شود. وحید شیخ‌ویسی که جانشین پیام نیازمند شد، لیگ را فراتر از حد انتظار استارت زد. پیکان در این پنج هفته با شیخ‌‌ویسی سه کلین‌شیت کرد و فقط سه گل خورد. رتبه بعدی جدول نمرات سایت نود هم به یک خرید دیگر از سپاهان اختصاص داده شده است. مهدی کیانی با معدل نمره ۲،۶۰ پنجمین بازیکن برتر لیگ و سومین بازیکن برتر بین خریدهای پیش‌فصل لقب گرفته است. کیانی یک پاس گل هم در این فصل داده است. خرید بعدی سپاهان یعنی محمد ایرانپوریان هم جزو بهترین‌های لیگ است. ایرانپوریان تا پایان هفته پنجم این فصل، ۱ گل زده بود و ۲ پاس گل داد. بازیکنی که از آنالیزورهای سایت نود، معدل نمره ۲،۸ را دریافت کرده است. یعنی در جمع بهترین خریدهای لیگ هجدهم، سه بازیکن از تیم قلعه‌نویی دیده می‌شود که لااقل شروع خوبی داشتند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید