آمارهایی از ضعف‌ های پرسپولیس و استقلال

کدخبر: ۲۳۷۶۰۹
اقتصاد نیوز: استقلال در تعداد شوت و توپگیری از حریف و پرسپولیس هم در تکنیک ضعیف‌ترین تیم‌های فصل هستند.
آمارهایی از ضعف‌ های پرسپولیس و استقلال

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از سایت نود، پرسپولیس در این فصل هم در جمع مدعی‌های قهرمانی حضور دارد و استقلال با شفر رویاهای بزرگش را دنبال می‌کند. هر دو تیم هم از لحاظ فنی جزو بهترین‌های لیگ هستند. پرسپولیس با دریافت فقط یک گل، بهترین خط دفاع لیگ را به نام خودش ثبت کرده است. بیشترین مالکیت و دقت پاس هم از آن شاگردان برانکوست و استقلال هم به دنبال این تیم، بعد از پرسپولیس بیشترین تملک توپ و بالاترین دقت پاس را داشته است. اما آمارهای متریکا نشان می‌دهد این گونه هم نیست که این دو تیم در همه عملکردها بهترین تیم لیگ باشند. در چند آیتم تیم شفر و برانکو ضعف پررنگی دارند و دومین تیم ضعیف لیگ هستند. 

پرسپولیس

با جدایی احمدزاده، امیری و مسلمان قابل پیش‌بینی بود که خلاقیت و تکنیک از خط حمله پرسپولیس فاصله بگیرد. ولی اینکه تا این حد شاگردان برانکو، دریبل زدن را فراموش کنند که ضعیف‌ترین تیم لیگ شوند، باورکردنی نبود. بازیکنان پرسپولیس در این فصل مجموعا در هر مسابقه ۵ دریبل موفق هم ثبت نمی‌کنند. در حالی که تیمی مثل پدیده، مهاجمانش نزدیک به دو برابر بازیکنان پرسپولیس یعنی حدود ده مرتبه در هر مسابقه، از سد دفاع حریف عبور می‌کنند. حتی ماشین‌سازی تبریز هم در هر بازی ۷،۲ دریبل موفق ثبت کرده است. در این آمار فقط نساجی از پرسپولیس ضعیف‌تر بوده و بازیکنانش از شاگردان برانکو کمتر دریبل زدند.

استقلال

اولین آمار عجیب شفر در استقلال در همان مسابقه‌ نخستی ثبت شد که روی نیمکت این تیم نشست. استقلال مقابل فولاد حتی یک شوت در چارچوب هم نزده بود تا فشار نارضایتی هواداران خیلی زود روی شانه‌های پیرمرد آلمانی سنگینی کند. کم کم شفر ضعف‌های استقلال را پوشش داد تا دیگر کسی آن فاجعه آماری را به یاد نداشته باشد. اما همچنان عمده‌ترین ضعف استقلال مربوط به شوت زدن است. بازیکنان استقلال در این فصل به طور میانگین ۹،۲ شوت در هر نود دقیقه می‌زنند تا بعد از نساجی، بدترین آمار لیگ را به جای گذاشته باشند. در حالی که تیمی مانند ماشین‌سازی که هیچ بردی در شش مسابقه‌اش نداشته، بیشتر از شاگردان شفر در موقعیت شوت‌زنی قرار گرفته است. همچنین صدرنشین لیگ یعنی پدیده هم به طور میانگین نزدیک به ۴ مرتبه در هر مسابقه شانس‌اش را بیشتر از استقلال از راه شوت زدن امتحان می‌کند.

دیگر ضعف این فصل استقلال، توپگیری از حریف است. طبق آمار متریکا، مدافعان استقلال فقط ۷،۶ مرتبه در هر بازی از مهاجمان حریف نبرد یک مقابل یک را روی زمین می‌برند. در حالی که مدافعان سپاهان نزدیک دو برابر استقلالی‌ها از حریف‌شان توپ می‌گیرند. همچنین استقلال خوزستان که شرایط خوبی ندارد هم با اختلاف چشمگیر نسبت به استقلال، ۱۲،۳ توپگیری در هر نود دقیقه را ثبت کرده است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید