هنر بر باد دادن سرمایه در فوتبال ایران

کدخبر: ۲۳۷۴۲۵
اقتصاد نیوز: هواداران استقلال همچنان در شوک دو دسته گل مدیریتی مدیران سابق تیم شان قرار داردند.
هنر بر باد دادن  سرمایه در فوتبال ایران

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از  سایت نود، باشگاه استقلال با دو پرونده بین المللی روبرو است.

یازالده گومز پینتو مهاجم پرتغالی که در بهمن ماه سال گذشته برای شرکت در تست‌های پزشکی باشگاه استقلال به تهران آمده بود و با او قرارداد بسته نشد از استقلال شکایت کرد و حالا استقلال مجبور است ۴۰۰ هزار دلار به بازیکن مصدومی که حتی یک دقیقه هم برایش بازی نکرده است پرداخت کند.

یک گاف مدیریتی بزرگ؛ مسوولان وقت استقلال به جای دعوتنامه پیش قرارداد برای گومز فرستاده بودند.

هر دم از این باغ بری می سرد و حالا مشخص شد یک اشتباه مدیرتی دیگر باعث شده حدود ۳۳۰ هزار دلار دیگر از جیب استقلال خارج شود.

پروپییچ، مهاجم سابق استقلال حاضر بود با دریافت ۳۰ هزار دلار قراردادش را فسخ کند اما عدم پرداخت این مبلغ ۳۶۴ هزار دلار روی دست این باشگاه هزینه گذاشته است.

همین دو فقره ندانم کاری باعث شده تا ۷۳۴ هزار دلار هزینه به استقلال تحمیل شود. با احتساب دلار به قیمت امروز سوء مدیریت مدیران استقلال حدود ۱۰ میلیارد تومان به باشگاه ضربه زده اند.

جذب بازیکن هپاتیتی

این برای اولین بار نیست که در دو باشگاه دولتی استقلال و پرسپولیس چنین اتفاقاتی رخ می دهد.مشابه اتفاق پروپییچ برای آنتونی گولچ رخ داد.

این مدافع استرالیایی حاضر بود با یک مبلغ توافقی قراردادش را با پرسپولیس فسخ کند اما بی تدبیری مدیران پرسپولیس کار را به شکایت فیفا رساند و پرسپولیسی ها مجبور شدند حدود ۲۰۰ هزار دلار بیشتر بپردازند.

ژان نیکولفسکی دروازه‌بان مقدونیه‌ای دیگر دسته گل معروف پرسپولیسی ها در زمینه پرداخت پول به بازیکنانی است که بازی نکرده اند.

در سال ۱۳۸۵ بازیکنی به نام رافائل جذب پرسپولیس شد، این بازیکن هپاتیت داشت و دیپورت شد اما به خاطر قرارداد غیر حرفه‌ای با او پرسپولیس هم حسابی جریمه شد و از آن بدتر داستان معروف کسر شش امتیاز.

داستان مهدی طارمی هم که یک شاهکار تاریخی است. اشتباه وحشتناکی که علاوه بر خسارت دلاری باعث بسته شدن پنجره نقل و انتقالی پرسپولیس به مدت یک سال شد.

این موارد گاف های مدیریتی است در کنار آنها باید به بازیکنان بی‌کیفیتی هم اشاره کرد که با جذب آنها پول باشگاه هدر رفته است و یا قرارداد بدی با آنها امضا شد.

در این یکی، دو دهه بارها مدیران استقلال و پرسپولیس با امضای قرارداد پولهای باشگاه را به باد داده‌اند و با ایجاد یک پرونده در فیفا برای باشگاه دردسر آفریدند.

لیام ردی، گوران لاوره،عادل شیحی، هنریک هلمکه، کریستوفر ره، بازیکنان اوکراینی، مانوئل ژوزه و... میلونهای دلار به بیت المال ضرر وارد کرد.

در بسیاری از این موارد مدیران استقلال و پرسپولیس می توانستند با توافق با مربیان و بازیکنان خود جلوی تشکیل پرونده در فیفا، هزینه دادرسی و پرداخت کامل مطالبات طرف مقابل را بگیرند اما هنر آنها چند برابر مطالبات بود.

در واقع آنچه باعث شده تا پرسپولیس و استقلال همیشه باشگاه‌های بدهکاری باشند همین نحوه مدیریت است که به راحتی میلیاردها تومان را هدر داده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید