صدراعظم نوری :

تمام پایگاههای بحران در اختیار استودیو های ضبط فیلم پس گرفته شدند

کدخبر: ۲۳۷۸۶۶
اقتصادنیوز :رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری از باز پس گیری تمامی پایگاههای مدیریت بحران شهر تهران که به استودیوهای ضبط فیلم و مصارف فرهنگی اختصاص داده شده بودند خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری  از بازپس گیری تمامی پایگاههای مدیریت بحران شهر تهران که به استودیو های ضبط فیلم و مصارف فرهنگی اختصاص داده شده بودند خبر داد.

وی تصریح کرد: پایگاههایی مدیریت بحران در شهر تهران بر اساس نیاز شهر برای پاسخگویی در زمان وقوع بحران ایجاد شده و بر همین اساس سازه هایی برای این پایگاهها طراحی و ساخته شده است تا در برابر ۹ ریشتر زلزله مقاومت کرده و تجهیزاتی برای آن تهیه شد تا بتواند از بهره وری بالایی برای این زمان برخوردار شود.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری ادامه داد: پس از ساخت پایگاهها به دلیل نیازهای دیگر شهر، این پایگاهها -که هزینه سنگینی برای ایجاد آنها شده بود- تغییر کاربری داده شدند به صورتی که برخی از آنها به موضوع ورزش بانوان و برخی دیگر به استودیوهای ضبط فیلم و موضوعات فرهنگی اختصاص داده می شود.

صدراعظم نوری گفت: پس از تشکیل شورای پنجم با توجه به اهمیت حفظ جان شهروندان در شرایط بحرانی بر بازپس گیری این پایگاههای تغییر کاربری داده شده تاکید شد و پس از پیگیری های انجام شده پایگاههایی که به موضوع ضبط فیلم و کارهای فرهنگی اختصاص داده شده بودند پس گرفته شدند.

وی به پایگاههایی که به ورزش بانوان اختصاص داده شده است، اشاره کرد و گفت: امروز حدود ۶۰ درصد پایگاههای مدیریت بحران به موضوع ورزش بانوان در قالب سالن های الزهرا اختصاص داده شده است از طرفی مقاومت هایی برای بازگرداندن این پایگاهها به کاربری اولیه وجود دارد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری به استقبال خوب شهروندان از این پایگاهها در قالب سالن های الزهرا و ورزش بانوان اشاره کرد و گفت: شهروندان از وجود سوله های ورزش الزهرا رضایت دارند از طرفی دیگر در شهر تهران فضای کمی برای ورزش بانوان وجود دارد این درحالی است که زنان بیشتر از مردان در معرض بیماری های حرکتی هستند.

صدراعظم نوری با تاکید بر اینکه ضرورت ندارد برای سوله های ورزش سازه هایی با مقاومت بسیار بالا که به طبع هزینه بسیار زیادی را در پی دارند ساخته شود گفت: اما از طرفی به صلاح نیست که در شرایط کنونی به هر دلیلی رضایت عمومی را کاهش دهیم  از این روی مقرر شد تا بررسی های دقیق برای میزان مصرف و تعداد استفاده کنندگان هرپایگاه برای موضوع ورزش انجام گرفته و تصمیمات لازم پس از این بررسی اتخاذ شود.

وی اظهار داشت: حتی می توان این موضوع را مورد بررسی قرار داد که سوله های در اختیار سازمان ورزش شهرداری تهران از لیست پایگاههای مدیریت بحران خارج شده و مجددا نیاز شهر تهران برای ایجاد پایگاههای مدیریت بحران مورد ارزیابی قرار گیرد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید