بحرین: ایران برای تهدید همسایگان از انصارالله حمایت می‌کند/برجام منافع همسایگان ایران را در نظر نگرفته بود

کدخبر: ۲۴۱۷۸۴
اقتصادنیوز؛ خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین در سخنرانی‌اش در نشست مجمع عمومی سازمان ملل ادعاهای بی‌اساسی علیه ایران مطرح کرد.
بحرین: ایران برای تهدید همسایگان از انصارالله حمایت می‌کند/برجام منافع همسایگان ایران را در نظر نگرفته بود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین در سخنرانی اش در نشست مجمع عمومی سازمان ملل که در نیویورک درحال برگزاری است، مدعی شد: ایران سیاست تخریبی و ساقط کردن دولت های دیگر را در پیش گرفته است و از گروهک های تروریستی و افراطی حمایت می کند.

وی در ادامه مدعی شد که ایران در امور داخلی کشورهای دیگر مداخله می کند، کشورهای همسایه را به دست داشتن در اتفاقات داخلی کشورش متهم می کند و به دنبال سیطره بر منطقه است.

وزیر خارجه بحرین در ادامه ادعاهای خود علیه ایران در رابطه با بحران یمن گفت که ایران به منظور تهدید کشورهای همسایه از انقلابی های یمن( انصارالله) حمایت می کند.

به گزارش ایسنا، خالد بن احمد، وزیر خارجه بحرین پیش از این نیز در گفت‌وگو با اسکای نیوز عربی با تاکید بر ضرورت مقابله با ایران گفت: بحرین از موضع قاطع آمریکا در رابطه با فعالیت‌های ایران در منطقه حمایت می‌کند. امروز بیشتر کشورها به موضع رئیس‌جمهور آمریکا در رابطه با فعالیت‌های ایران در خاورمیانه احترام می‌گذارند.

وزیر خارجه رژیم آل خلیفه در ادامه مدعی شد که اکنون هدف به انزوا کشیدن ایران نیست زیرا این کشور خودش را به انزوا کشیده است بلکه هدف اکنون مقابله با تجاوزهای ایران است. تلاش کنونی ما برای مقابله با خطرات تهران، ملت ایران را هدف قرار نمی‌دهد بلکه هدف ما مقابله با اقدامات نظام ایران است.

خالد بن احمد در رابطه با برجام گفت: توافق هسته‌ای ایران که واشنگتن از آن خارج شد منافع کشورهای همسایه ایران را در نظر نگرفته بود و پایبندی به آن غیرممکن بود.

وزیر خارجه بحرین در رابطه با احتمال ایجاد توافق جایگزین گفت: این مساله مطرح است اما چیزی که برای ما مهم است توقف سیاست‌های تخریبی ایران است. ما می‌خواهیم مطمئن شویم که در هر توافقی که قرار است ایجاد شود امنیت کشورها و ملت‌های ما در نظر گرفته شود.

موضوع دخالت ایران در کشورهای عربی درحالی مطرح می شود که مقامات کشورمان همواره تاکید می‌کنند جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گونه دخالتی در امور داخلی دیگر کشورها ندارد و خواهان صلح، ثبات و امنیت در منطقه است. حضور ایران در برخی کشورهای عربی مستشاری بوده و به درخواست قانونی دولت آنها است.

ادعای دخالت ایران در بحران یمن و حمایت تسلیحاتی از انصارالله در حالی مطرح می شود که مقامات کشورمان همواره تاکید می‌کنند جمهوری اسلامی ایران هیچ دخالتی در امور داخلی یمن ندارد و خواستار ایجاد راه حل مسالمت امیز برای حل بحران یمن است.

ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان نزدیک به سه سال است که زنان و کودکان یمنی را به قتل می رساند، مدارس و بیمارستان های آنان را بمباران می کند و از رسیدن غذا و دارو و کمک‌های بشردوستانه به آن‌ها ممانعت می‌کند و به دلیل تجاوزهای وحشیانه‌اش در یمن در لیست سیاه سازمان ملل قرار گرفت.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان قبل از این نیز در واکنش به تحولات اخیر یمن، با اشاره به تداوم تجاوز وحشیانه خارجی که به نابودی زیرساخت‌ها و محاصره همه جانبه و کشتار جمعی و خاموش ملت یمن منجر شده است، ابراز امیدواری کرد: همه گروه‌ها، احزاب و جریان‌های سیاسی و اجتماعی یمن، ضمن همبستگی با یکدیگر از جبهه واحد ملی علیه تجاوز خارجی محافظت کنند.

قاسمی با ابراز تاسف از درگیری‌های اخیر و دعوت همه نیروهای یمنی به آرامش و خویشتنداری ابراز امیدواری کرد و افزود: تمامی اختلافات داخلی در چارچوب گفت‌وگو حل و فصل و زمینه هرگونه سوء‌استفاده دشمنان خارجی ملت یمن مسدود شود.

وی در رابطه با مساله حمایت تسلیحاتی از یمن اعلام کرده است: ما هیچ‌گونه ارتباط تسلیحاتی با یمن نداریم، یمن در محاصره است و چنین امکانی در کل وجود ندارد در غیر این‌صورت ایران به قدری شهامت دارد که چنین اقدام و سیاستی را اگر داشته باشد اعلام کند؛ آنچه امروز در دستان مردم یمن هست سلاح‌هایی است که از دولت‌های قبل در پادگان‌ها وجود داشته، امروز مشاهده می‌کنیم یمن برای آنکه در مقابل تجاوز و حملات بی‌امان از خود محافظت کند به سراغ تکنیک‌های درونی رفته و این طبیعی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید