سفیر اتریش در دیدار با استاندار قزوین:

تصمیم قطعی اتریش، بهره‌مندی ایران از برجام است

کدخبر: ۲۴۳۷۴۱
اقتصادنیوز؛ استفان شولتز، سفیر اتریش در ایران در دیدار با استاندار قزوین گفت: اراده و تصمیم دولت اتریش، استفاده و بهره‌مندی ایران از معاهده بین‌المللی برجام است.
تصمیم قطعی اتریش، بهره‌مندی ایران از برجام است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ استفان شولتز در دیدار با عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین اظهار کرد: ما به نمایندگی از کشور اتریش در این دیدار حضور یافته‌ایم تا اراده و تصمیم قطعی این کشور را برای بهره‌مندی ایران از معاهده برجام اعلام کنیم.

وی افزود: از اینکه دولت و حکومت ایران در برابر تحریکات سیاسی بردباری نشان می‌دهد بسیار تحت تأثیر هستیم و تلاش می‌کنیم در این شرایط کانال‌های اقتصادی میان دو طرف را برقرار نگاه داریم.

سفیر اتریش در ایران اضافه کرد: اتریش در کنار اروپا برای اولین بار دست به اقداماتی می‌زند تا با ایالت متحده آمریکا برای خروج از معاهده بین‌المللی برجام مقابله کند.

وی عنوان کرد: ایران و اتریش روابط حسنه و ابعاد خوشایندی در طول تاریخ داشته‌اند که به‌ندرت با کشور دیگری می‌توان آن را دید.

سفیر اتریش اضافه کرد: هدف ما از حضور در ایران این است که اتریش بتواند موقعیت اقتصادی و تجاری خود را تأمین کند و در این خصوص استان قزوین از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های لازم موردنظر برخوردار است.

وی ابراز کرد: قزوین به‌عنوان پایتخت قدیم ایران در مسیر جاده ابریشم قرار دارد و همین موضوع به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آن برای فعالیت ای اقتصادی و تجاری افزوده است.

سفیر اتریش در ایران خاطرنشان کرد: دیداری با مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان قزوین داشته‌ایم که برای فعالیت و سرمایه‌گذاری در دو بخش صنعت و گردشگری مذاکراتی صورت گرفت.

وی تصریح کرد: قزوین با داشتن فرهنگ و رسوم مختلف ظرفیت‌های بی‌نظیری در توسعه روابط گردشگری دارد و امیدواریم در این زمینه نیز بتوانیم شاهد توسعه روابط باشیم.

شولتس اضافه کرد: در حال حاضر در حال اجرای یک مدرسه آموزش گردشگری در تهران هستیم که می‌تواند نقش مؤثری در تقویت روابط گردشگری دو طرف ایفا کند.

وی اظهار کرد: اتریش در کنار همه این موارد در هنر نیز با ایران اشتراک دارد و تنها کشور اروپایی است که یک انجمن فرهنگی دایر به مدت 60 سال در ایران دارد.

این سفیر اضافه کرد: اتریش در زمینهٔ حمل‌ونقل ریلی نیز با ایران همکاری نزدیکی دارد و 40 درصد کل سوزن‌های حمل‌ونقل ریلی ایران از طریق یک شرکت اتریشی تأمین می‌شود.

وی عنوان کرد: یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های اتریش در صنعت آبیاری در ایران فعال است و طی سفر ریاست جمهوری ایران به اتریش قراردادی به‌اندازه 100 میلیون یورو برای اجرای طرح‌های نوین آبیاری در ایران منعقد شد.

این مسئول ابراز کرد: این قرارداد به‌اندازه 10 میلیون یورو در گیلان فعال است و ظرفیت اجرای طرح‌های مشابه آن در قزوین نیز وجود دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید