ترامپ از اردوغان تشکر کرد/هیچ توافقی با ترکیه در زمینه آزادی برانسون وجود نداشت

کدخبر: ۲۴۴۵۱۷
اقتصادنیوز؛ دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه به دلیل آزادی اندرو برانسون، کشیش آمریکائی تشکر کرد.
ترامپ از اردوغان تشکر کرد/هیچ توافقی با ترکیه در زمینه آزادی برانسون وجود نداشت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درحالیکه قرار است روز یک شنبه با «آندرو برانسون» کشیش آمریکایی در محل کاخ سفید دیدار کند، از رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به خاطر حکم آزادی وی تشکر کرد.

ترامپ در حساب توئیتری خود نوشت؛ هیچ توافقی با ترکیه در زمینه آزادی و بازگشت برانسون به آمریکا وجود نداشت. من برای گروگانها توافق نمی‌کنم. با این حال یک قدردانی از طرف آمریکا وجود دارد که می‌تواند به روابط خوب میان واشنگتن و ترکیه منجر شود.

این درحالیست که پیش از این، روزنامه واشنگتن‌پست خبر داده بود که توافقی پشت پرده بین آنکارا و واشنگتن برای آزادی برانسون از یک‌سو و لغو تحریم‌های آمریکا علیه ترکیه از سوی دیگر صورت پذیرفته است.

برانسون که از حدود 2 سال قبل در ترکیه تحت بازداشت خانگی قرار داشت روز جمعه با حکم دادگاه ترکیه به 3 سال حبس محکوم شد اما به دلیل گذراندن 2 سال از این حکم دولت ترکیه به وی اجازه داد به آمریکا بازگردد.

برانسون به دلیل مداخله در کودتای سال 2016 در ترکیه از سوی نیروهای امنیتی این کشور تحت بازداشت قرار داشت. دادستانهای ترکیه ای به دنبال صدور حکم 10 سال علیه وی بودند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا به همین بهانه ۱۰ مردادماه وزرای دادگستری و کشور ترکیه را به بهانه نقش‌آفرینی در بازداشت برانسون در فهرست تحریم‌ها قرار داده بود.

ترامپ ساعاتی پیش در حساب توئیتری خود نوشت که قرار است روز یک شنبه با برانسون دیدار کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید