اختلاف رهبران آلمان و فرانسه بر سر فروش تسلیحات به عربستان

کدخبر: ۲۴۷۱۷۵
اقتصادنیوز؛ در حالی‌که آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان امروز بار دیگر بر توقف صادرات تسلیحات نظامی به عربستان سعودی تاکید کرد، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه این اقدام را «عوام فریبی» نامید.
اختلاف رهبران آلمان و فرانسه بر سر فروش تسلیحات به عربستان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان روز جمعه بار دیگر وعده داد صادرات سلاح از کشورش به عربستان را تا زمان توضیحات واضح ریاض در مورد قتل «جمال خاشقچی» روزنامه نگار منتقد حکومت سعودی، متوقف می کند.

مرکل در جریان کنفرانس مشترک خبری با نخست وزیر جمهوری چک در پراگ گفت: لازم است پیشینه این رویداد هولناک مشخص شود.

صدراعظم آلمان افزود: چنانچه در مورد این مساله روشنگری انجام نشود، ما هیچ محموله تسلیحاتی را به عربستان صادر نخواهیم کرد. 

مرکل پیش از این نیز دستور توقف فروش سلاح به عربستان را صادر کرده بود. پارلمان اروپا نیز روز گذشته (پنجشنبه) با صدور قطعنامه ای خواستار تحریم تسلیحاتی عربستان از سوی اتحادیه اروپا شد. 

مکرون: توقف فروش سلاح به عربستان سعودی عوام‌فریبی است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ 

در حالی که بسیاری از کشورها در حال اعمال فشار بر عربستان سعودی برای روشن شدن شیوه قتل جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار منتقد بن‌سلمان و مجازات عاملان این قتل هستند، رئیس‌جمهور فرانسه، توقف فروش تسلیحات به ریاض را اقدامی عوام‌فریبانه خواند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، ماکرون امروز (جمعه) مدعی شد که قطع فروش تسلیحات به سعودی‌ها عوام‌فریبی است.

این در حالی است که برخی متحدان فرانسه در اروپا از جمله آلمان، ضمن اعلام توقف فروش سلاح به عربستان سعودی، خواستار اتخاذ تدبیری مشابه از سوی سایر کشورها شده‌اند.

عربستان سعودی چهار سال است که از این تسلیحات در جنگ علیه یمن استفاده می‌کند، جنگی که 50 هزار کشته در برداشته و 12 میلیون یمنی را در معرض قحطی قرار داده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید