هزینه‌تراشی 80 میلیون دلاری ترامپ برای جداسازی کودکان مهاجر از والدینشان

کدخبر: ۲۵۱۹۵۴
اقتصادنیوز: اجرای سیاست ضدمهاجرتی «تحمل صفر» دولت آمریکا ۸۰ میلیون دلار از پول مالیات‌دهندگان آمریکایی را هدر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی هیل نوشت، پس از اجرای سیاست انتقاد آمیز «تحمل صفر» که به موجب آن دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دستور داد کودکان مهاجر را از خانواده هایشان در مرزهای جنوبی این کشور جدا کنند، وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا با ارائه گزارش جدیدی به کنگره اعلام کرد دولت ترامپ مبلغ 80 میلیون دلار هزینه اضافی برای مراقبت از کودکان در کمپ های مرزی و همچنین بازگرداندن آن ها به خانوادهایشان متحمل شده است.

بنابر این گزارش، دولت ترامپ سعی داشت با اجرای سیاست تحمل صفر در آمریکا از هزینه هایی که دولت به موجب پذیرش مهاجران متحمل می شود، بکاهد. این در حالی است که اقدامات انتقاد آمیز آنها در جداسازی کودکان مهاجر از خانواده هایشان، دولت واشنگتن را متحمل هزینه های اضافی نیز کرده است.

پیش بینی می شود هزینه های دولت آمریکا برای بازگرداندن کودکان مهاجر به خانواده هایشان افزایش یابد. در حال حاضر، وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا نیمی از کودکان مهاجر را که در بازداشتگاه ها و کمپ های مرزی مستقر هستند را به خانواده هایشان بازگردانده است و نیمی از آنها باقی مانده اند که نیازمند هزینه های مضاعف است.

هزینه های سیاست نژادپرستانه «تحمل صفر» باید در قالب یک لایحه بودجه دولتی به تصویب کنگره می رسید. بنابراین دولت ترامپ برای نخستین بار مجبور شد افشا کند که برای اجرای این سیاست چقدر از پول مالیات دهندگان آمریکایی هدر رفته است.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا، در مجموع 2667 کودک مهاجر از خانواده هایشان جدا شده اند و در کمپ های این مرکز نگهداری  می شوند که از مبلغ 80 میلیون دلار، 59 میلیون دلار هزینه سرپناه، خوراک و آموزش آنها است و بقیه شامل مراقبت های پزشکی و هزینه های حقوقی می شود.

دونالد ترامپ به دلیل به کار بردن سیاست «تحمل صفر» و جدا کردن هزاران کودک از خانواده هایشان در مرزهای جنوبی کشور بارها مورد انتقاد قرار گرفت. در پی گسترش اعتراض‌ها به این سیاست، ترامپ در ماه ژوئن سال جاری میلادی دستور توقف این رویه را صادر کرد و گفت که از این پس مهاجران به همراه کودکانشان بازداشت می‌شوند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید