بازداشت کارمند ارشد سنای فرانسه به جرم جاسوسی برای کره شمالی

کدخبر: ۲۵۲۹۷۱
اقتصادنیوز: منابع قضایی فرانسه گزارش دادند، تشکیلات امنیتی این کشور یک کارمند ارشد سنای فرانسه را که به جاسوسی برای کره شمالی مظنون است، بازداشت کرده اند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، خبرگزاری فرانسه نوشت، «بنوآ کِندی» همچنین رئیس انجمن دوستی فرانسه- کره است که کتابی را درباره این کشور به نگارش در آورده است.

بر اساس این گزارش وی روز یکشنبه بازداشت شده است.

منابع قضایی فرانسه روز دوشنبه اعلام کردند، دادستان پاریس درحال تحقیقات درباره اقدام وی در«جمع آوری و انتقال اطلاعات به یک قدرت خارجی احتمالا با هدف تضعیف منافع اساسی کشور» است.

منابع یاد شده افزودند: تیم تحقیقاتی از اداره کل امنیت داخلی فرانسه (DGSI) در حال بررسی اقدام احتمالی کندی در ارائه اطلاعات به پیونگ یانگ است. 

یک برنامه تلویزیونی در فرانسه طی گزارشی حمله به دفتر این فرد در سنا را به تصویر کشید. بازجویی از کندی در ماه مارس آغاز خواهد شد.

تارنمای سنای فرانسه، کندی را کارمند ارشد دپارتمان معماری، میراث و باغ ها در مجلس علیای فرانسه معرفی کرده است.

در تارنمای ناشر کتاب های کندی آمده است که وی اغلب مقاله هایی را درباره کره شمالی به نگارش در آورده و سفرهایی به سراسر شبه جزیره کره داشته است. 

انجمن دوستی فرانسه- کره برای برقراری روابط نزدیک تر با کره شمالی تلاش می کند و حامی اتحاد دو کره است. 

فرانس پرس نوشت: روابط کره شمالی با آمریکا و کره جنوبی از زمان دیدار تاریخی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و «کیم جونگ اون» رهبرکره شمالی که ژوئن گذشته در سنگاپور انجام شد، بهبود چشمگیری داشته اما آمریکا همچنان بر حفظ تحریم های کره شمالی تاکید دارد و خواستار ادامه تحریم ها تا زمان خلع کامل و قابل راستی آزمایی برنامه هسته ای پیونگ یانگ است.

کندی در مصاحبه ای که اگوست گذشته در یوتیوپ منتشر شد، از کاهش تنش ها بین آمریکا وکره شمالی استقبال کرد.

فرانس پرس نوشت، رئیس سنای فرانسه از اظهار نظر در این زمینه به درخواست این خبرگزاری خودداری کرده است.

خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی در همین زمینه نوشت: «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه از عملیات اخیر پلیس در ارتباط با این فرد مطلع است.

بر اساس این گزارش، کارمندان دولتی ممکن است برای جرائم مربوط به جاسوسی تا 30 سال حبس محکوم شوند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید