برترین ساعت‌های هوشمند ۲۰۱۸ +تصاویر

کدخبر: ۲۵۸۱۵۲
اقتصاد نیوز:ساعت‌های هوشمند چند سالی است که جای خود را در میان دوستداران تکنولوژی باز کرده‌ و به گجت‌ها ظاهری مد روز بخشیده‌اند. با ما همراه باشید تا با برترین ساعت‌های هوشمند سال ۲۰۱۸ آشنا شوید.
برترین ساعت‌های هوشمند ۲۰۱۸ +تصاویر

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از زومیت، امسال سال بزرگی برای ساعت‌های هوشمند نبود و شاهد نوآوری‌های برجسته‌ای در این محصولات نبودیم، اما پیشرفت‌هایی صورت گرفته است که از جمله‌ی آن‌ها باید به قابلیت‌های بیشتر، عمر باتری بهتر و طراحی‌های جمع و جورتر اشاره کرد.

چندی پیش برترین پوشیدنی‌های ۲۰۱۸ در زومیت معرفی شدند و قرار شد تا به ساعت‌های هوشمند در مقاله‌ای مجزا پرداخته شود. اگر قصد تهیه ساعت هوشمند را دارید پیشنهاد می‌شود نگاهی به لیست زیر بیندازید. ترتیب در لیست زیر به منزله برتری نیست.

اپل واچ سری 4

اپل واچ 4 / apple watch 4

اپل پیشرفت چشمگیری در اپل واچ داشته‌ است، به طوری که می‌توان مطمئن بود هر مدل جدید از اپل واچ در لیست برترین ساعت‌های هوشمند جایی خواهد داشت. Apple Watch Series 4 که امسال معرفی شد دارای صفحه‌نمایشی بزرگتر، سنسور ECG برای تشخیص بی‌نظمی‌های قلبی و سرعت بیشتر است. در کنار سخت‌افزار، اپل watchOS را هم بهبود بخشیده تا در ردیابی فعالیت و تمرینات، عملکرد بهتری داشته باشد.

بهبودهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری جدید را در کنار تمامی قابلیت‌های پیشین این ساعت مانند برقراری تماس با 4G LTE بدون نیاز به گوشی قرار دهید تا متوجه دلیل محبوبیت این ساعت هوشمند شوید. شاید تنها نقطه ضعف واقعی این پوشیدنی، امکان استفاده از آن تنها با آیفوناست. اگر از قبل در اکوسیستم اپل هستید اپل واچ می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما به شمار برود، ساعت هوشمندی که اپل طی چهار نسل آن را به بلوغی نسبی رسانده است.

فیت‌بیت ورسا

Fitbit Versa

با افول نسبی Wear OS گوگل در سال ۲۰۱۸، Fitbit Versa را می‌توان سرسخت‌ترین حریف اپل واچ در سال اخیر دانست. ورسا ساعتی است که امکانات نرم‌افزاری مناسبی را در ظاهری خاص و جذاب گرد هم آورده‌ است. اگرچه این ساعت از قابلیت‌هایی اساسی مانند GPS درونی بی‌بهره است اما قیمت رقابتی و عمر باتری طولانی آن نسبت به رقبا (تا ۴ روز)، نقاط ضعف آن را می‌پوشاند.

اپلیکیشن‌های موجود برای این ساعت به اندازه Wear OS یا اپل واچ گسترده نیست اما دقیقا همان مواردی است که لازم دارید. همچنین واچ فیس‌های جالبی برای این ساعت موجود است. این ساعت با اندروید و iOS سازگار بوده و توانایی نمایش اعلانیه‌ها را دارد؛ موضوعی که به این ساعت نسبت به اپل واچ برتری می‌بخشد. اگر دنبال جایگزینی برای ساعت‌های هوشمند پبلهستید، ورسا گزینه‌ای عالی است.

سامسونگ گلکسی واچ

Samsung Galaxy Watch

سامسونگ عملکردی درخشان در زمینه ساعت‌های هوشمند طی سال‌های اخیر داشته‌ است و آخرین ساعت هوشمند این شرکت یعنی Galaxy Watch نیز مستثنی نیست. گلکسی واچ تمام چیزی است که از یک ساعت هوشمند انتظار خواهید داشت، ظاهری جذاب (در دو سایز)، قابلیت‌های بسیار و هم‌اکنون قابلیت تماس‌های LTE. این ساعت تقریبا هر چیزی را نظارت می‌کند، از ضربان قلب گرفته تا کیفیت خواب. گلکسی واچ دارای GPS داخلی بوده و تا عمق ۵ متر ضدآب است.

سامسونگ به‌جای Wear OS از سیستم‌عامل اختصاصی خود یعنی تایزن استفاده می‌کند. اپلیکیشن‌های سوم شخص تایزن به گستردگی سایر پلتفرم‌ها نیست اما وظایف اصلی و پایه‌ای خود را به خوبی به انجام می‌رساند. واچ فیس‌های در دسترس این ساعت مناسب بوده و باتری آن ۸۰ ساعت دوام می‌آورد.

گارمین فنیکس 5 پلاس

Garmin Fenix 5 Plus

گارمین با ارائه ساعت‌های هوشمند مقاوم، قابل اطمینان و مناسب برای محیط‌های بیرونی، کم کم جای پای خود را در این بازار محکم کرده‌ است. Fenix 5 Plus که ارتقایی از Fenix 5 به شمار می‌رود، دستگاهی فوق‌العاده است. مدل پلاس قابلیت همگام‌سازی موسیقی با ساعت و انجام پرداخت‌ها را به همراه دارد.

یکی از نقاط قوت اصلی فنیکس، نقشه‌یابی آن است. شما با این ساعت می‌توانید بدون کمک گوشی خود و در هر محیطی به مسیریابی بپردازید. قابلیت ردیابی انواع فعالیت‌ها - از کوه‌نوردی گرفته تا شنا - و ارسال آمار به گوشی را نیز در نظر بگیرید تا به کارایی این ساعت پی ببرید. همچنین مدل‌های دیگر با قیمت‌های متفاوت از خانواده Fenix نیز موجود است.

فسیل کیو اکسپلوریست اچ‌آر

Fossil Q Explorist HR

Fossil از معدود سازندگانی است که همچنان به تولید ساعت‌های هوشمند با Wear OS ادامه می‌دهد. آخرین و بهترین مدل این شرکت Fossil Q Explorist HR نام دارد. به این ساعت قابلیت‌های جدید متعددی مانند GPS داخلی، انجام پرداخت‌ها، سنسور ضربان قلب و طراحی ضدآب اضافه شده‌ است. این مدل ارتقایی چشمگیر نسبت به نسخه قبل و یکی از برترین ساعت‌های Wear OS به شمار می‌رود.

در واقع با غیبت ساعت هوشمند گوگل پیکسل، این ساعت را می‌توان پرچم‌دار Wear OS نامید. این ساعت دارای طراحی و کیفیتی بسیار مناسب در کنار قیمتی نسبتا مناسب است. نقطه ضعف اصلی این دستگاه عمر باتری یک‌روزه آن است.

ویتینگز استیل اچ‌آر اسپرت

Withings Steel HR Sport

Withings Steel HR Sport به دلیل فروش Withings به نوکیا و بازخرید آن توسط یکی از بنیان‌گذاران اصلی، بازگشتی دوباره محسوب می‌شود. ویتینگز همواره سعی در ترکیب ساعت‌های آنالوگ با ساعت‌های هوشمند داشته و ساعت جدید آن‌ها یعنی Steel HR Sport نیز پیرو این سنت است، یک ساعت کلاسیک با قابلیت ردیابی تعدادی از فعالیت‌ها و یک صفحه کوچک OLED.

این ساعت سبک، جذاب و دارای قابلیت‌های نرم‌افزاری فراوان برای دوستداران فیتنس است. این ساعت دارای GPS داخلی نیست و حتی موزیک پلیر نیز ندارد، اما اگر نیاز شما به قابلیت‌های سلامتی و فیتنس و نمایش اعلانیه‌های گوشیتان محدود می‌شود، اکسپلوریست گزینه مناسبی برای شما به شمار می‌رود.

هواوی واچ جی‌ تی

Huawei Watch GT

هواوی قبلا نیز ما را با ساعت‌های هوشمند خود تحت تاثیر قرار داده بود. Huawei Watch GTجدیدترین و بهترین ساعت هوشمند هواوی تا به امروز است. این ساعت از Lite OS بهره برده که مبتنی بر Wear OS است و به‌جای تعداد زیادی از اپلیکیشن‌ها، بر سلامت و تناسب اندام تمرکز می‌کند (تا حدودی شبیه Fitbit Versa). این نرم‌افزار در دستگاهی خوش ساخت و جذاب عرضه می‌شود که از شرکتی باسابقه مانند هواوی دور از انتظار نیست.

صفحه نمایش این دستگاه بزرگ و کاملا روشن است و به لطف حالت ذخیره انرژی و با استفاده عادی می‌توانید انتظار دوام دو هفته‌ای آن را داشته باشید. تمامی ویژگی‌های ردیابی و نظارتی رایج مانند ضربان قلب در این ساعت وجود داشته و همچنین تا عمق ۵ متر ضد آب است. این دستگاه از GPS داخلی بهره می‌برد. تنها نقطه ضعف بزرگ این دستگاه در دسترس نبودن این دستگاه در بعضی از کشورها مانند آمریکا است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید