رایزنی برای دعوت از بشار اسد به اجلاس اتحادیه عرب

کدخبر: ۲۵۹۳۰۰
اقتصادنیوز؛ برخی منابع خبری از اعزام مشاور رئیس‌جمهور تونس به الجزائر به منظور رایزنی درباره امکان دعوت از رئیس‌جمهور سوریه به اجلاس آتی سران عرب خبر دادند.
رایزنی برای دعوت از بشار اسد به اجلاس اتحادیه عرب

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ برخی منابع گزارش دادند که «الباجی قائد السبسی» رئیس‌جمهور تونس مشاور خود «الحبیب الصید» را به الجزائر اعزام کرده است تا درباره امکان دعوت از بشار اسد برای شرکت در اجلاس آتی سران عرب، با مقامات الجزائر رایزنی کند.

الصید در دیدار با «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس‌جمهور الجزائر پیام مکتوب قائد السبسی را به وی تقدیم کرده که مربوط به رایزنی دو کشور درباره آمادگی برای برگزاری اجلاس سران عرب در تاریخ ۳۱ مارس در پایتخت تونس است.

السبسی در این پیام خود از مقامات الجزائر خواسته است تا دیدگاه و پیشنهادهای خود درباره برگزاری این اجلاس را اعلام کنند.

به نوشته روزنامه «القدس‌العربی»، اگرچه الصید به محتوای گفت‌وگوهای خود با مقامات الجزائر اشاره‌ای نکرده است اما برخی منابع می‌گویند که دو طرف امکان دعوت از بشار اسد برای شرکت در این اجلاس و پایان دادن به تعلیق عضویت وی در اتحادیه عرب را بررسی کردند.

«خمیس الجهیناوی» وزیر خارجه تونس اخیرا گفته بود که تنها برای امارات و عربستان دعوتنامه جهت شرکت در اجلاس آتی سران عرب ارسال شده است.

«حسم زکی» معاون دبیرکل اتحادیه عرب نیز هفته گذشته گفت که هیچ توافقی در اتحادیه عرب درباره مسئله بازنگری در تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب، حاصل نشده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید