6 سال پس از چهارشنبه سیاه فوتبال ایران

کدخبر: ۲۶۳۴۷۴
اقتصاد نیوز: تیم ملی فوتبال کشورمان امشب در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات جام ملت های آسیا برابر عمان قرار خواهد گرفت. این یک بازی انتقامی برای تیم ملی ایران و کی روش خواهد بود.
6 سال پس از چهارشنبه سیاه فوتبال ایران

 

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از سایت نود، دوران مربیگری کی‌روش در ایران را می‌توان به دو بخش قبل و بعد از بازی با عمان تقسیم کرد. دوران حضور کارلوس کی‌روش در ایران با همه حاشیه‌هایش، دوران موفقی برای تیم ملی بوده است. تیم ملی به دو جام جهانی 2014 و 2018 راه پیدا کرد و در روسیه، رکورد امتیازگیری‌اش در جام جهانی را شکست. طرفداران تیم ملی امیدوارند در امارات، طلسم 43 ساله رسیدن به فینال و قهرمانی هم بشکند. با این حال، سال‌های حضور کی‌روش در تیم ملی می‌توانست تا این حد طولانی نشود. اگر مسیر تیم ملی، بعد از بازی 6 سال قبل با عمان تغییر نمی‌کرد.

تیم ملی فوتبال ایران

ماه می سال 2013، تیم ملی اوضاع خوبی نداشت. ایران در آخرین بازی انتخابی جام جهانی در تهران به ازبکستان باخته بود، مهدی رحمتی خداحافظی پرماجرایی با تیم ملی داشت و حضور در جام جهانی، دورتر از همیشه به نظر می‌رسید. ایران در این شرایط، به مسقط سفر کرد و با نمایشی ضعیف، 3 گل از عمان خورد. انتقادات از تیم ملی بالا گرفت و حتی بعضی منتقدان کی‌روش، اعتقاد داشتند او هم باید مثل دایی اخراج شود تا ایران شانسش در سه بازی پایانی را با مربی جدیدی امتحان کند. با این حال شکست مقابل عمان، به نقطه عطفی برای تیم ملی تبدیل شد.

ایران با سه برد پیاپی، به عنوان سرگروه مجوز حضور در جام جهانی 2014 را گرفت. حدود 4 سال، هیچ باختی به تیم‌های آسیایی نداد و در طول این 6 سال، فقط یک باخت در تمام تقابل‌هایش با تیم‌های آسیایی داشته است. باختی که در بازی دوستانه و پشت درهای بسته مقابل عراق رقم خورد. همین رکورد، ایران را برای مدت طولانی در صدر آسیایی‌های رنکینگ فیفا قرار داده است.

تقابل امشب ایران و عمان، شاید نقطه عطف جدیدی برای کی‌روش باشد. شکست در این مسابقه، کار او و تیم ملی را در امارات تمام می‌کند و احتمالا، کار او در ایران هم برای همیشه به پایان خواهد رسید. برد در این بازی، شاید به قدم اول برای یک اتفاق تاریخی تبدیل شود. مسیری سخت که ایران را پس از 4 دهه به فینال برساند و جام را، به شجاعی کاپیتان تیم ملی هدیه بدهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید