خواهر سوفیا نیز از راه رسید! +عکس

کدخبر: ۲۶۵۸۸۲
اقتصاد نیوز:شرکت هنگ کنگی "هانسون رباتیک" (Hanson Robotics) با موفقیتی که پس از توسعه ربات "سوفیا" (Sophia) به دست اورد، به تازگی از یک ربات جدید که هدف آن آموزش یارانه به کودکان است، رونمایی کرده است.
خواهر سوفیا نیز از راه رسید! +عکس

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از ایسنا ، شرکت هنگ کنگی "هانسون رباتیک" پس از طراحی و ساخت ربات سوفیا اکنون از یک ربات دیگر خود به نام "سوفیای کوچک " (Little Sophia) که هدف آن آموزش برنامه نویسی به کودکان است رونمایی کرد.

"سوفیای کوچک " ، یک "ربات- اسباب بازی" (toy robot) جدید است که می‌تواند دوست و یار خوبی برای کودکان باشد.

قد این ربات تنها ۱۴ اینچ (۳۶ سانتیمتر) است و از لحاظ ظاهری همانند خواهر بزرگ‌تر خود سوفیا است. چهره این ربات نسبت به سوفیا بزرگ کمی کارتونی شکل است و بیشتر شبیه این است که سر عروسک‌های "برتز" (Bratz) بر روی بدن شخصیت کارتونی "مگامن" (Mega Man) قرار دارد.

طبق گفته شرکت هانسون رباتیک، "سوفیای کوچک " به گونه‌ای طراحی شده است که بتواند تقریباً تمام کارهای یک ربات بزرگ را انجام دهد.

سوفیای کوچک می‌تواند چهره‌ها، نوع راه رفتن و رقصیدن افراد را تشخیص دهد. مانند بسیاری از دیگر ربات‌ها، او نیز به دستورات صوتی پاسخ می‌دهد، اما به نظر می‌رسد که او این کار را بیشتر با روش گفتگو انجام می‌دهد برای مثال اواین کار را با لطیفه گفتن‌، آواز خواندن، بازی کردن و چت کردن انجام می‌دهد گرچه صدای او کمی مبهم و بی احساس به نظر می‌رسد.

اما هدف اصلی این ربات، آموزش است. این ربات با یک برنامه که بر روی دو سیستم عامل آی اُ اس و اندروید قابل اجرا است، همراه است و توسط آن کاربران می‌توانند به ربات خود با استفاده از زبان‌های برنامه نویسی "پایتون" (Python) و "بلاکلی" (Blockly) برنامه دهند. این برنامه برای کودکان ۷ تا ۱۳ سال مناسب است و می‌تواند آنها را به زمینه "علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات" (STEM) علاقه مند کند.

پایتون یک زبان برنامه‌نویسی همه منظوره، سطح بالا، شیءگرا، اِسکریپتی و متن باز است که توسط "خیدو فان روسوم" در سال ۱۹۹۱ در کشور هلند طراحی شد.

فلسفه ایجاد آن تأکید بر دو هدف اصلی خوانایی بالای برنامه‌های نوشته شده و کوتاهی و بازدهی نسبی بالای آن است. کلمات کلیدی و اصلی این زبان به صورت حداقلی تهیه شده‌اند و در مقابل کتابخانه‌هایی که در اختیار کاربر است بسیار وسیع هستند.

شرکت هنگ کنگی "هانسون رباتیک" در حال تلاش برای انبوه سازی سوفیا کوچک در شرکت کیک استارتر است. اکنون قیمت این ربات ۹۹ دلار است اما پس از استقبال زیاد افراد ممکن است قیمت آن ۱۴۹ دلار شود.

بنابر برنامه ریزی‌ها این ربات‌ها تا پایان سال جاری عرضه خواهند شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید