حمایت ناتو از تصمیم یک جانبه آمریکا

کدخبر: ۲۶۵۹۸۱
کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با حمایت از تصمیم یک جانبه آمریکا در خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد با روسیه، مسکو را به نقض این معاهده متهم کردند.
حمایت ناتو از تصمیم یک جانبه آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، ناتو با انتشار بیانیه‌ای تولید و آزمایش موشک جدید میان‌برد ۹M۷۲۹ توسط روسیه را نقض پیمان مذکور دانسته و آن را تهدیدی برای کشورهای عضو عنوان کرده است.

در این بیانیه با اشاره به درخواست ناتو از روسیه برای پایبندی به تعهدات خود در این پیمان موشکی اعلام شده است که مسکو اقدامات عملی در این خصوص را انجام نداده است.

این بیانیه همچنین با اشاره به اینکه ایالات متحده به دلیل ساخت و آزمایش مخفیانه موشک میان‌برد ۹M۷۲۹ از پیمان مذکور خارج می‌شود، اعلام کرده است که ناتو قویا از این تصمیم حمایت می‌کند.

«مایک پومپئو» وزیر خارجه آمریکا امروز جمعه اعلام کرد کشورش تا شش ماه دیگر از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌بردخارج می‌شود.

به گفته مایک پومپئو، آمریکا آماده است تا در این زمینه با روسیه گفت‌وگو کند اما اگر روسیه به تعهداتش عمل نکند، دولت آمریکا از این پیمان خارج خواهد شد.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو نیز در یک پیام توئیتری با اشاره به اینکه روسیه به طور جدی پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد را نقض کرده است، از حمایت قاطع ناتو از تصمیم آمریکا در خروج از این پیمان خبر داده است.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید