خوراکی هایی که رشد موهایتان را افزایش می دهد

کدخبر: ۲۶۹۴۶۶
اقتصادنیوز: یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی جوانه را در رفع چین و چروک، رشد مو و درمان کم‌خونی موثر دانست.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بهداشت نیوز  جوانه عدس حاوی ویتامین‌های A، B، C، E، K، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، روی (زینک)، سلنیوم، پتاسیم، آهن، اسیدفولیک، منیزیم، منگنز، مس، پروتئین، فیبر و ... است.

برای بررسی خواص جوانه عدس و اینکه مصرف این جوانه برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.
مهم‌ترین خواص جوانه عدس

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین خواص جوانه عدس گفت: جوانه عدس به علت داشتن ویتامین E در تولید کلاژن پوست نقش دارد و با رفع چین و چروک موجب تقویت، طراوت، جوان‌سازی و ترمیم پوست و مو و پیشگیری از پیری زودرس می‌شود.

وی افزود: این جوانه به علت داشتن انواع ویتامین‌ها و املاح معدنی مفید موجب تقویت فولیکول مو می‌شود و رشد مو را افزایش می‌دهد.

عظمایی بیان کرد: فیبر موجود در جوانه عدس موجب بهبود عملکرد روده، دستگاه گوارش و هضم آسان غذا می‌شود.

عظمایی بیان کرد: این جوانه به علت داشتن ویتامین B۱۲، آهن و اسیدفولیک، موجب افزایش گلبول‌های قرمز خون و رفع کم‌خونی می‌شود؛ لذا برای زنان باردار و جنین بسیار مفید و سودمند است.

وی گفت: جوانه عدس به علت داشتن ویتامین D، کلسیم، منیزیم، فسفر و سلنیوم تاثیر چشمگیری در تقویت و استحکام استخوان و دندان دارد و از پوکی استخوان و آرتروز پیشگیری می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی بیان کرد: از دیگر خواص این جوانه می‌توان کنترل قند، فشار و چربی خون، تقویت سیستم قلبی عروقی را نام برد.

عظمایی افزود: مصرف این جوانه برای افرادی که قصد کاهش وزن و لاغری دارند بسیار مفید است و در رسیدن به تناسب اندام تاثیر بسزایی دارد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: این جوانه به علت داشتن ویتامین‌های A، E و C خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن و محافظت از آن در برابر انواع بیماری‌ها مخصوصا سرطان‌ها می‌شود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: مقادیر بالای پروتئین و آمینواسید در این جوانه موجب تقویت عمومی بدن، افزایش سطح انرژی و عضلانی شدن بدن می‌شود؛ لذا برای ورزشکاران و مخصوصا بدن‌سازان بسیار مفید است.
احتیاط در مصرف جوانه عدس

عظمایی اظهار کرد: جوانه عدس دارای طبع سرد است، بنابراین افرادی که دارای طبع سرد هستند یا افسردگی دارند نباید در مصرف این جوانه زیاده‌روی کنند و حتما پس از خوردن جوانه عدس از دم‌کرده‌هایی مثل زنجبیل، دارچین و عسل استفاده کنند.
مواد لازم جوانه عدس

-عدس ۲۰۰ گرم
-آب به مقدار لازم
طرز تهیه جوانه عدس

-برای تهیه این جوانه ابتدا عدس را در ظرفی می‌شوییم.
-عدس را درون مقداری آب خیس می‌کنیم.
-در طول ۲ روز، روزانه یک بار آب آن را عوض می‌کنیم.
-پس از ۲ روز عدس را درون کیسه نخی نمدار می‌ریزیم و منتظر جوانه زدن می‌مانیم.
-هنگامی که اندازه جوانه‌ها به ۵-۳ سانتی‌متر رسید آن را در ظرفی می‌ریزیم و در یخچال قرار می‌دهیم.
نکته: به دلیل طبع سرد این جوانه بهتر است در هنگام مصرف کمی گلپر به آن اضافه شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید