کودکان را چه زمانی باید به دکتر برد؟

کدخبر: ۲۷۰۱۸۵
اقتصادنیوز: تشخیص اینکه کودکی سرماخورده است و یا دل دارد و غیره کار چندان سختی نیست و والدین به خوبی متوجه این قبیل ناخوشی‌ها می‌شود. با این حال همیشه کار به همین سادگی‌ها هم نیست و علائم برخی از بیماری‌ها چندان واضح نیستند. در نتیجه لازم است که والدین با نشانه‌های برخی مشکلات آشنا شوند تا در صورت بروز، قادر به تشخیص به موقع و درست آن‌ها باشند...

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بهداشت نیوز: وقتی بچه‌ها به دنیا می‌آیند دغدغه سلامتی‌شان نیز متولد می‌شود. به طوری که سلامتی آن‌ها حتی از سلامتی والدین هم مهم‌تر می‌شود. تشخیص اینکه کودکی سرماخورده است و یا دل دارد و غیره کار چندان سختی نیست و والدین به خوبی متوجه این قبیل ناخوشی‌ها می‌شود. با این حال همیشه کار به همین سادگی‌ها هم نیست و علائم برخی از بیماری‌ها چندان واضح نیستند. در نتیجه لازم است که والدین با نشانه‌های برخی مشکلات آشنا شوند تا در صورت بروز، قادر به تشخیص به موقع و درست آن‌ها باشند. چون بدون شک تشخیص به‌موقع این علائم همان‌طور که در بزرگسالی مهم است در کودکان نیز از اهمیت خاصی برخوردار است. در این مطلب ۷ علامت را معرفی می‌کنیم که بهتر است با آن‌ها آشنا شوید و با مشاهده آن‌ها فرزند دلبندتان را به پزشک برسانید.

بروز خال روی پوست کودک

البته که کودکان نیز مانند بزرگسالان خال دارند و در اکثر موارد این خال‌ها بی‌خطر هستند. اما اگر لکه‌ای روی بخشی از بدن کودکتان است که شبیه خال زیبایی است و شکل آن نامتقارن و اندازه آن بزرگ‌تر از یک خال معمولی است و در عین حال رنگ نامتناسبی دارد باید حواستان باشد. از این گذشته اگر یکی از خال‌های زیبایی کودک در زمان تولد وجود داشته و به مرور به طور افراطی در حال بزرگ شدن است بهتر است که کودکتان را به پزشک نشان دهید. چون لازم است که این قبیل از خال‌ها به طور مرتب بررسی شوند. البته در برخی موارد این خال‌ها می‌توانند به واسطه کمبود یا مازاد برخی ویتامین‌ها یا پروتئین‌ها باشند؛ اما در مواردی نیز دیده شده است که پای مشکل جدی‌تری در میان بوده و این خال‌ها مربوط به کیست یا تومور می‌شوند.

ریزش موی زیاد

اگر کودکتان دچار ریزش موی شدید شده ممکن است دچار کمبود ویتامین‌هایی شده است که برای رشدش ضروری است. این علامت در ابتدا چندان واضح نیست. اولین کاری که باید بکنید این است که در تغذیه کودکتان تجدیدنظر کرده و کیفت مواد غذایی مصرفی او را بالا ببرید. برای این کار می‌توانید از یک متخصص تغذیه کمک بگیرید و یا با متخصص کودکان در خصوص ارزش غذایی مواد غذایی صحبت کنید. یادتان باشد که پزشک بهترین گزینه برای تشخیص مشکل کودکان است و منشأ کمبود را به خوبی تشخیص می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید