دادستان قزوین: ذخایر استراتژیک هر استان متعلق به همان استان است

کدخبر: ۲۷۱۶۰۰
دادستان قزوین گفت: ذخایر استراتژیک هر استان، متعلق به همان استان است و به همین سبب نباید اجازه خروج این ذخایر را بدهیم چراکه آنگاه در وضعیت فعلی پیش‌آمده باید به دنبال تأمین همین ذخایر باشیم.
دادستان قزوین: ذخایر استراتژیک هر استان متعلق به همان استان است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری فارس، محمدقاسمی در جلسه کمیته نظارت بر فرآیند عرصه مایحتاج عمومی و کالاهای اساسی و چگونگی اقدام و مقابله با تخلف و جرائم که ظهر امروز در سالن جلسات دادسرای قزوین برگزار شد، با اشاره به اینکه شرایط خاص مدیریت خاص می‌خواهد، اظهار کرد: وضعیت امروز بیانگر آن است که در توزیع کالاهای اساسی موفق نبوده‌ایم.

وی افزود: تشکیل صف در مقابل فروشگاه‌ها منطقی نیست و چون اطلاع‌رسانی مناسبی برای توزیع کالاها وجود نداشته وضع کنونی پیش‌آمده است.

دادستان قزوین با بیان اینکه مدیران باید در سطح جامعه حضورداشته باشند، گفت: مدیران باید بینند اگر تصمیمی که در این جلسات گرفته می‌شود درست بوده به مسیر خود ادامه دهند اما اگر تصمیمات، مشکلات را دامن می‌زند باید دست نگه‌داشته و چاره دیگری بی اندیشند.

این مسؤول ادامه داد: تصمیمات باید کارآمد باشد این در حالی است که اگر بخواهیم دائم همدیگر را محاکمه کنیم نه‌تنها مشکلات رفع نمی‌شود بلکه پیچیده‌تر نیز نخواهد شد.

قاسمی با اشاره به اینکه با این نحوه توزیع، کرامت افراد حفظ نشده و حقوق شهروندی نیز رعایت نمی‌شود، بیان کرد: متأسفانه وقت مردم در صفوف طولانی گوشت و مرغ به هدر می‌رود.

نهاده دولتی به مرغدار نمی‌رسد

وی با بیان اینکه نهاده با نرخ دولتی به دست مرغدار نمی‌رسد عنوان کرد: وقتی جهاد کشاورزی نرخی را تعیین می‌کند باید کالا را تهیه‌کرده و در اختیار مصرف‌کننده قرار دهد اما حالا انتظار داریم با اینکه نهاده با نرخ دولتی به دست مرغدار نرسیده مرغ‌دار از جیب خود خرج کرده و دام زنده را زیر قیمت به فروش برساند.

دادستان قزوین با اشاره به اینکه نباید به مرغداران فشار مضاعفی وارد شود، گفت: باید مرغ‌ها را با نرخ دولتی بخریم و بین مردم توزیع کنیم چراکه نیاز مرغدار نیز باید دیده شود.

قاسمی تصریح کرد: ذخایر استراتژیک هر استان برای خودش است، به همین سبب نباید اجازه خروج این ذخایر را بدهیم چراکه آنگاه وضعیت فعلی پیش‌آمده و باید به دنبال همین ذخایر باشیم.

وی خاطرنشان کرد: از امروز فهرستی تهیه‌شده و رسیدگی می‌شود که کدام مرغدار، مرغ با نهاده دولتی گرفته و اگر نام کسی در این لیست باشد و مشکل‌آفرینی کند، آنگاه قطعاً با مرغدار برخورد خواهد شد.

کالای اساسی مصرفی، بیش از نیاز مردم در انبار دپو شده است

منوچهر حبیبی معاون اقتصادی استاندار قزوین نیز در این جلسه اظهار کرد: در تأمین کالاهای موردنیاز مردم مشکل حادی نداریم و پیش‌بینی‌های لازم نیز صورت گرفته است.

وی افزود: بیش از نیاز مصرف مردم کالاها را ذخیره‌سازی کرده‌‌ایم اما نحوه توزیع، مشکلات فراوانی را به وجود آورده است.

معاون اقتصادی استاندار قزوین تصریح کرد: اگرچه ما مسؤولان باید بدبینانه‌ترین حالت را در نظر بگیریم چراکه باید برای بروز مشکلات احتمالی پیش‌بینی‌های لازم را در نظر گرفته باشیم اما این اطمینان را به مردم می‌دهیم که اقلام اساسی مصرفی، بیش از نیاز مردم در انبار دپو شده و تنها سیستم توزیع مشکل دارد.

حبیبی تصریح کرد: علی‌رغم تمام مشکلات دولت، نهاده با نرخ 4200 تومان فروخته می‌شود این در حالی است که از مرغداران می‌خواهیم تا تنها سی درصد از تولیدات خود را باقیمت پایین و 70 درصد مابقی تولید گوشت مرغ را باقیمت آزاد به فروش برسانند.

معاون اقتصادی استاندار قزوین گفت: قیمت مصوب اعلام‌شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی در بسیاری از استان‌های کشور اجرا نشده و در قزوین نیز این موضوع با اعتراض مرغداران مواجه شده که باید برای این امر تدبیری ویژه بی‌اندیشیم.

حبیبی با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی شفاف تمام دستگاه‌‌های مرتبط با ستاد تنظیم کالا از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که باید در دستور کار مدیران قرار گیرد، عنوان کرد: در نحوه توزیع مرغ باید نظارت بیشتری شود تا مردم بدانند کالاهای اساسی خود را از کدام فروشگاه‌ها و در چه زمانی تهیه کنند تا وقتشان در صف‌ها نگذرانند.

حمید زینالی مدیرکل دامپزشکی استان قزوین نیز در این جلسه گفت: تمام ماشین‌های حامل مرغ زنده که مجوز خروج از استان را نداشتند توقیف شدند.

وی ادامه داد: متأسفانه همکاران ما در پلیس‌راه‌ها تنها ماندند و نتوانستند تمام ماشین‌های حامل مرغ زنده را توقیف کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین بیان کرد: اگر تهران ظرف امروز و فردا طرح یکسان‌سازی قیمت‌ها را عملیاتی نکند احتمال آنکه بازارهای شهرستانی تنظیم‌شده و به حالت تعادل برسد کم خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید