ساخت ابر میمون توسط محققان

کدخبر: ۲۷۷۵۲۴
اقتصادنیوز: گروهی از محققان در چین با تزریق ژن رشد مغز انسان به میمون رزوس، ابرمیمون ساخته اند. این میمون ها در تست حافظه و مهارت های پردازشی نمره بهتری کسب کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری مهر ، گروهی از محققان در چین طی یک پژوهش دی ان ای انسان را به میمون‌ها تزریق کردند تا ابرمیمون بسازند.

درهمین راستا آنها در پژوهشی ژن‌های انسانی مرتبط با رشد مغزی را به ژنوم میمون اضافه کردند. پژوهش مذکور در نشریه National Science Review منتشر شده است.

به طور دقیق محققان ژن انسانی به نام MCPH۱ را به ژنوم چند میمون رزوس تزریق کردند. هدف آنها کسب دانش درباره توسعه مغز انسان بوده است. تحقیقات پیشین نشان داده بود این ژن انسانی به رشد مغز مرتبط است. نوزادانی که بدون این ژن متولد می‌شوند، مغز کوچک‌تری دارند.

دانشمندان برای ارسال ژن انسانی به ژنوم میمون ویروس‌هایی حامل ژن را به جنین میمون‌های رزوس تزریق کردند و منتظر شدند آنها به طور طبیعی رشد کند.

در نتیجه این پژوهش ۱۱ میمون با ژنوم های تغییریافته متولد شدند. البته از این میان فقط ۵ میمون زنده ماندند. دانشمندان میمون‌های زنده را برای تأثیر ژن انسانی در رشد و توانایی‌هایشان آزمایش کردند.

طبق نتایج این پژوهش هیچ یک از میمون‌ها مغزی بزرگ‌تر از حد معمول نداشت اما همه آنها در تست حافظه و مهارت‌های پردازشی نمره بهتری کسب کردند.

این پژوهش که توسط گروهی از محققان در چین انجام شده، بسیار جنجالی و در بیشتر کشورها ممنوع است. برخی معتقدند این تحقیق مرزهای اخلاقی علم و پژوهش را زیر پا گذاشته است و برخی دیگر اعتقاد دارند این روند به پرورش ابرمیمون ها منجر می‌شود.

در همین راستا یکی از محققان این پژوهش که دانشمندان آمریکایی و از دانشگاه کارولینای شمالی است نیز در انجام پژوهش مردد بوده است. او درباره تولید میمون‌هایی که وجوهی از قدرت‌های مغز انسان را دارند می‌گوید: این تحقیق در مسیر مناسبی نیست.

او ادعا می‌کند فقط در تحلیل MRI برای آزمایش حجم مغز با این گروه همکاری کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید