درمان گوش درد کودکان در منزل

کدخبر: ۲۸۰۸۵۶
اقتصادنیوز: والدین می توانند با گذاشتن حوله گرم بر روی گوش به کاهش درد کمک کنند. استفاده از شربت های مسکن مانند: مصرف 1 تا 2 قاشق غذاخوری استامینوفن هر 4 ساعت با توجه به وزن بچه که البته این مقدار در نوزادان کمتر است، موجب کاهش درد می شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بهداشت نیوز:  گوش درد یکی از دردهایی است که شب ها خواب را مختل می کند. وقتی گوش درد به سراغ کسی می آید واقعا تحملش سخت است، خصوصا در کودکان که والدین را به معنای واقعی مستاصل می کند.

در این حالت، کودک به خود می پیچد و بسیار ناآرام نشان می دهد اما می توان با انجام اقداماتی، درد را تا صبح و رسیدن به پزشک قابل تحمل کرد.

در این خصوص به سراغ دکتر خشایار احمدی، جراح و متخصص گوش، گلو و بینی رفتیم تا از راهکار های پیشگیرانه گوش درد در شب مطلع شویم.

وی گفت: دانستن اطلاعات پیشگیرانه در مواردی مانند شب که دسترسی به پزشک مشکل است، می تواند به خانواده ها کمک کند تا با انجام اقدامات مناسب، از بروز مشکلات احتمالی که در اثر مداخله ی افراد غیر متخصص ایجاد می شود ، پیشگیری کند.

این متخصص گوش، گلو و بینی در مورد گوش‌درد و راه های ساده ای که می توان با انجام آن در منزل موقتا از این درد خلاصی یافت نیز گفت: وجود جسم های خارجی در مسیر تنفسی و گوارشی و عفونت های ناحیه گلو، بینی و گوش موجب ایجاد اختلالات تنفسی هنگام شب می شود و گوش درد نیز یکی از مشکلاتی است که به علل گوشی یا غیر گوشی ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه  عفونت کانال خارجی گوش از شایعترین علل ایجاد گوش درد خصوصا هنگام شب است گفت:  عفونت گوش میانی در سنین خردسالی شایع تر است، که معمولا به دنبال سرماخوردگی ایجاد می شود،که در اثر تجمع مایعی پشت پرده ی گوش است.

دکتر احمدی در ادامه تاکید کرد: اگر کودکی پس از سرماخوردگی دچار گوش درد شد، نشانگر این است که درمان سرماخوردگی به طور کامل انجام نشده، بنابر این باید کمک کرد تا مایع گوش میانی کودک هر چه زودتر خارج شود تا فشار از پشت پرده گوش برداشته شود.

به گفته وی روش های مختلفی برای تخلیه مایع گوش وجود دارد.

این متخصص گوش، گلو و بینی در خصوص درمان های حمایتی گفت: والدین می توانند با گذاشتن حوله گرم بر روی گوش به کاهش درد کمک کنند. استفاده از شربت های مسکن مانند: مصرف ۱ تا  ۲ قاشق غذاخوری استامینوفن هر ۴ ساعت با توجه به وزن بچه که البته این مقدار در نوزادان کمتر است، موجب کاهش درد می شود.

دکتر احمدی یادآور شد: روش دیگر کاهش درد، استفاده از داروهای دکونژستانت است، بهترین دکونژستان موجود در بازار به صورت اسپری بینی است ، هر ۸ ساعت ۱ تا ۲ پاف می توان استفاده کرد که باعث می شود در فضای انتهای بینی که به شیپور استاش متصل است، هواگیری به خوبی انجام شود و نهایتا موجب کاهش فشار گوش میانی در مواردی که عفونت گوش میانی وجود داشته باشد، می شود.

این جراح و متخصص گوش،گلو و بینی یاد آور شد: از این دسته داروها شربت پسودوافدرین هم وجود دارد. البته استفاده از این داروها به عنوان اقدامات حمایتی هستند ولی هیچیک نمی تواند به عنوان جایگزینی برای درمان اصلی که توسط پزشک متخصص تجویز می شود باشد،استفاده از این داروها در یک نوبت ،تا قبل از رسیدن به پزشک توصیه می شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید