آلمان: برای ایجاد کانال مالی با ایران سخت در تلاشیم

کدخبر: ۲۸۳۳۱۶
اقتصادنیوز؛ استفان زایبرت، سخنگوی دولت آلمان از تلاش‌های این کشور برای اجرایی شدن اینستکس خبر داد.
آلمان: برای ایجاد کانال مالی با ایران سخت در تلاشیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ «استفان زایبرت» سخنگوی دولت آلمان امروز دوشنبه اعلام کرد که برلین در تلاش است تا کانالی را برای تجارت قانونی با ایران حفظ کند.

سخنگوی دولت آلمان در این باره گفت: همراه با شرکای اروپایی طرف ایران در برجام در تلاشیم تا توانمندی تجارت قانونی با ایران را به ویژه از طریق ایجاد یک کانال مالی حفظ کنیم.

گفتنی است، زایبرت چندی پیش در سخنانی اذعان کرده بود که اجرایی شدن ایجاد کانال مالی برای ارتباط ایران و اروپا طولانی‌تر از پیش‌بینی‌ها شده است.

سخنگوی دولت آلمان در این خصوص با طرح ادعایی عجیب مدعی شده بود: در حال حاضر باید آخرین اقدام‌های لازم برای این اجرایی شدن این همکاری انجام شود. این موضوع شامل ایران برای انجام اقدام‌های لازم از طرف خودش هم می‌شود.

سخنگوی دولت آلمان

گفتنی است ماریا ادبار، سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان پیش از این با اشاره به سازوکار ایجاد شده توسط آلمان، فرانسه و انگلیس در ماه ژانویه (اینستکس) گفته بود: "ما سخت در تلاشیم تا اینستکس را عملی کنیم".

این سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان تشریح کرد که سازوکار ایجاد شده هنوز به دلیل پیچیدگی مشکل موجود و انتظارات طرف ایرانی تحقق نیافته است.

وی افزود: همان طور که می‌دانید اینستکس احتیاج به یک ساختار همانند در ایران دارد که باید از طرف ایران محقق شود. هر دو این ساختارها باید در زمینه مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم، استانداردهای بین‌المللی را تضمین کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید