کلاه بزرگ گروهک مجاهدین خلق بر سرکاخ سفید/ نوشته‌های تحلیلگری که وجود خارجی ندارد چگونه باعث تصمیم پرهزینه ترامپ شد!

کدخبر: ۲۸۸۱۸۴
​اقتصادنیوز: نشریه آمریکایی «د اینترسپت» افشا کرد که کاخ سفید در بخشی از سیاست خروج از برجام به مقاله های متعدد یک فرد وابسته به منافقین در رسانه های محافظه کار آمریکا استناد کرده که اکنون تحقیقات خبرنگار این نشریه نشان می دهد که این شخص وجود خارجی نداشته و منافقان با نام او اخبار دروغ منتشر کرده اند.

به گزارش اقتصادنیوز «د اینترسپت» (the Intercept) نشریه افشاگر آمریکایی که اخبار و اسناد «ادوارد اسنودن» کارمند پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) را منتشر می‌کند، در گزارش تازه ای به افشای هویت فردی پرداخته که مقاله‌های فراوانی از وی در رسانه‌های محافظه کار آمریکایی در جهت سیاستهای ضدایرانی کاخ سفید منتشر شده است.

اینترسپت در این گزارش فاش کرده است که این فرد وجود خارجی ندارد و گروهی از افراد وابسته به منافقین در تیرانا پایتخت آلبانی با نام او مقاله‌های ضدایرانی و اخبار کذب علیه ایران می‌نویسند و اقدام به انتشار آنها می‌کنند.

این نشریه همچنین با چند تن از جدا شدگان از منافقین که اکنون در آمریکا و کانادا هستند گفت وگو کرده و آنها نیز تایید کرده اند که چنین شخصی وجود خارجی ندارد و سه تن از عوامل منافقین با استفاده از نامی مجعول در فضای مجازی علیه ایران فعالیت می‌کنند.

حساب کاربری مربوط به این شخص و جی میلی که در مقاله‌های منتشر شده با نام او معرفی شده، به پیامها و نامه‌های ارسالی از سوی اینترسپت پاسخی نداده است.

این نشریه افشاگر برای نشان دادن تاثیرپذیری کاخ سفید در راهبرد ضدایرانی خود از مقاله‌های این فرد که وجود خارجی ندارد، به گزارش «سالوادور ریزو» و «مگ کلی» خبرنگاران روزنامه واشنگتن پست اشاره کرده است.

ریزو و کلی در ارتباط با ادعای کاخ سفید در سال ۲۰۱۸ مبنی بر اینکه برجام به ایران امکان داده تا بودجه نظامی خود را افزایش دهد، از مقامهای کاخ سفید درخواست منبعی برای این ادعا کرده بودند.

کاخ سفید در پاسخ به خبرنگاران واشنگتن پست مقاله‌ای از این هویت جعلی را که در نشریه فوربس منتشر شده بود، ارسال و از آن اطلاعات موجود در آن به عنوان دلیلی برای خروج آمریکا از توافق هسته‌ای یاد کرده است.

توئیتر پس از افشای جعلی بودن هویت این کاربر اقدام به تعلیق این حساب کرد. در ادامه این رسوایی برخی از کارشناسان و خبرنگاران خواستار توضیح نشریه فوربس درباره علت انتشار مقالات با این نام بدون تحقیق درباره هویت نویسنده شدند.

همچنین یکی از جداشدگان از منافقین در کانادا در گفت و گو با اینترسپت اعتراف کرده است که منافقین در «پادگان اشرف» در عراق گروهی تشکیل داده بودند که در فضای مجازی اخبار دروغ درباره ایران در رسانه‌های خارجی منتشر می کرده اند.

به گفته این فرد، با ظهور شبکه‌های اجتماعی و گسترش نفوذ اینترنت، عملیات انتشار اخبار دروغ منافقین نیز به شدت گسترش یافته و در سالهای اخیر به گستردگی از شبکه‌هایی همچون فیسبوک و توئیتر در زبانهای فارسی و انگلیسی استفاده می‌کنند.

منافقین که پیشتر به عنوان سازمان تروریستی توسط آمریکا شناخته می شد، پس از آنکه نامش از لیست تروریست ها حذف شد، فعالیتهای خود را در آمریکا شدت بخشید و برخی از سیاستمداران جنگ طلب و ضدایرانی واشنگتن توانستند روابط خود را با این گروه علنی کنند.

«جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید و «رودی جولیانی» وکیل و مشاور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و شهردار پیشین نیویورک از مشهورترین سیاستمداران آمریکایی هستند که در برخی نشستهای منافقین شرکت کرده و حتی به عنوان سخنران از این گروه تروریستی پول دریافت کرده اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید