چرا نباید لباس‌ها را داخل خانه خشک کنید؟

کدخبر: ۲۹۱۹۶۹
اقتصادنیوز : براساس گزارش سازمان سلامت عمومی انگلستان (PHE) آلودگی‌هایی که داخل خانه تولید می‌شود، یکی از اصلی‌ترین عوامل مشکلات و بیماری‌های ریوی است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، حتما شما هم نگران آلودگی هوا در شهرهای بزرگ و انواع و اقسام بیماری‌های ناشی از آن هستید؛ اما چقدر از تولید آلودگی در منزلتان اطلاع دارید؟

آلوده شدن هوای داخلی منزل می‌تواند عوامل مختلفی مانند پخت و پز در فضای بسته، رطوبت، سیگار کشیدن داخل خانه، استفاده از محصولات پاک‌کننده و تمیزکننده مختلف و حتی اسپری‌ها باشد، که اثرات ناشی از آن‌ها موجب بیماری‌های ریوی و تنفسی مثل آسم خواهد شد.

افراد زیادی ساعت‌های طولانی را در خانه سپری می‌کنند و آلودگی که در اثر پخت‌وپز و شست‌وشو ایجاد می‌شود، تهدیدی برای سلامت ساکنان خانه، به خصوص برای زنان باردار، کودکان، سالمندان و کسانی که سابقه بیماری‌های طولانی مدت داشته‌اند، به حساب می‌آید.

یکی از مهم‌ترین و ساده‌ترین اقدامات برای جلوگیری از آلوده شدن هوای داخل خانه، باز گذاشتن پنجره‌ها یا استفاده از دستگاه تهویه هنگام پخت‌وپز، استفاده از مواد شونده، روشن کردن شمع یا سیگار کشیدن است. نصب تهویه مناسب در حمام نیز برای حفظ بهداشت هوای خانه اهمیت زیادی دارد.

تا حد امکان باید از خشک کردن لباس‌ها در خانه خودداری کنید؛ اما اگر چاره دیگری نبود، حتما پنجره‌ها را باز بگذارید تا رطوبت ناشی از قرار گرفتن لباس‌های خیس در خانه، از بین برود. رطوبتی که از خشک کردن لباس در خانه ایجاد می‌شود، می‌تواند منجر به بیماری‌های قارچی در ریه و آسم شود.

استفاده از شمع، اسپری و دیگر خوش‌بوکننده‌ها، هوای داخل خانه را به ترکیبات شیمیایی آلوده می‌کنند که در دراز مدت می‌تواند اثرات مسموم‌کننده داشته باشد. پخش شدن موی حیوانات خانگی در هوا نیز ممکن است بیماری‌های تنفسی به همراه داشته باشد.

خانه‌های کوچک یا خانه‌هایی که جمعیت زیادی را در خود جای می‌دهد حتما باید سیستم تهویه مناسب یا پنجره‌های کافی برای جریان یافتن هوا داشته باشند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید