احتمال کاندیداتوری احمدی نژاد در انتخابات مجلس؟

کدخبر: ۲۹۵۸۶۹
اقتصادنیوز: طاهرنژاد درباره احتمال کاندیدا شدن احمدی‌نژاد در انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بعید می‌دانم خود احمدی‌نژاد نامزد انتخابات شود، اما رهبری جریان منتسب به خود را بر عهده خواهد داشت و خود را برای انتخابات ۱۴۰۰ آماده می کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، یدالله طاهرنژاد با بیان اینکه من فعالیت ملموسی را به عنوان جریان سوم در عرصه سیاسی ندیده‌ام، اظهار کرد: با این حال معتقدم طیف سیاسی منتسب به احمدی‌نژاد ظرفیتی را دارد که جریان سومی را ایجاد کند چون سرمایه اجتماعی به تدریج شکل گرفته و به تدریج هم زائل می شود و همچنان برای احمدی‌نژاد سرمایه اجتماعی قابل تصور هست و این سرمایه اجتماعی در حدی است که می‌تواند در انتخابات ظهور و بروز داشته باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که این جریان با چه گفتمانی وارد انتخابات می‌شود؟ ادامه داد: سابقه نشان داده که رفتار این جریان خیلی قابل پیش‌بینی نیست، اما آنها می‌توانند از مسائلی که به مذاق جامعه خوش می آید و مخاطب جذب می‌کند مثل مبارزه با فساد و رانت استفاده کنند. اگر امروز زمان انتخابات باشد، این جریان می‌تواند حضور نسبتا ملموسی داشته باشد و ممکن است بتواند تعداد کرسی‌های مجلس را بدست آورد، اما این مسائل به فضای زمان انتخابات و معادلات سیاسی تا آن زمان بستگی دارد.

این فعال سیاسی درباره احتمال کاندیدا شدن احمدی‌نژاد در انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بعید می‌دانم خود احمدی‌نژاد نامزد انتخابات شود، اما رهبری جریان منتسب به خود را بر عهده خواهد داشت و خود را برای انتخابات ۱۴۰۰ آماده می کند و اگر بتواند در انتخابات مجلس نقش‌آفرینی قابل دفاعی کند، این زمینه برای او فراهم می شود تا در انتخابات ۱۴۰۰، مصمم تر و با انگیزه بیشتری شرکت کند.

طاهرنژاد همچنین درباره نوع واکنش شورای نگهبان به جریان منتسب به احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: شناخت افراد منتسب به احمدی‌نژاد برای شورای نگهبان ساده نیست، چون این جریان تشکیلاتی عمل نمی کند؛ برای همین می تواند از چهره‌های گمنام خود حمایت کرده و آنها را بالا بیاورد. با فرض اینکه آنها هم شناخته شوند، شورای نگهبان هنوز واکنشی نشان نداده که آنها را ردصلاحیت می‌کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید