فعالیت اجتماعی ریسک زوال عقل را کاهش می‌دهد

کدخبر: ۲۹۷۱۳۱
اقتصاد نیوز:روابط اجتماعی و دیدن دوستان به خوشحالی افراد کمک می‌کند و همین موضوع منجر به کاهش ریسک بروز زوال عقل می‌شود.
فعالیت اجتماعی ریسک زوال عقل را کاهش می‌دهد

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از خبرگزاری فارس، نتایج یک بررسی جدید به خوبی نشان می‌دهد فعالیت اجتماعی در میانسالی و دیدن دوستان  خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش می‌دهد. 

محققان کالج دانشگاهی لندن با بررسی بیش از 10 هزار نفر دریافتند، روابط اجتماعی و دیدن دوستان به خوشحالی فرد کمک می‌کند و همین موضوع منجر به کاهش ریسک بروز زوال عقل می‌شود. 

داوطلبانی که تقریباً در سن 60 سالگی دوستان خود را می‌دیدند ، 12 درصد در مقایسه با افرادی که کمتر اجتماعی بودند، احتمال ابتلا به زوال عقل را داشتند.

محققان انگلیسی تأکید می‌کنند، انزوای اجتماعی باعث افزایش ریسک زوال عقل میان میانسالان و سالمندان می‌شود.

این مطالعه جدید از دانشگاه کالج لندن مدعی شده است، دیدن دوستان به طور مرتب سلامت مغز را تأمین می‌کند.

این یافته‌ها که در مجله PLOS Medicine منتشر شده است، به شواهد در حال ظهور اضافه می‌کند که انزوای اجتماعی می‌تواند به اختلال حافظه منجر شود.

محققان سازمان جهانی آلزایمر (ADI) در گزارش سال 2015 خود در لندن پیش‌بینی کردند که شمار بیماران مبتلا به زوال عقل در جهان تا سال 2050 سه برابر و به 131.5 میلیون نفر برسد.

 گیل لیوینگستون ، نویسنده ارشد مطالعه UCL می‌گوید: افراد مسن که به فعالیت اجتماعی مشغول هستند مهارت های شناختی خود را تقویت می‌کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید