فیلم| جلسه پرتنش مجلس عوام پیش از تعلیق

کدخبر: ۳۰۲۴۲۵
اقتصادنیوز؛ آخرین جلسه پارلمان انگلیس پیش از آغاز تعلیق ۵ هفته‌ای، لحظات پرتنشی را سپری کرد. نمایندگان هنگام قرائت حکم رسمی تعلیق پارلمان علیه نخست‌وزیر این کشور فریاد «شرمت باد» سر دادند.
فیلم| جلسه پرتنش مجلس عوام پیش از تعلیق

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ در جلسه بامداد سه‌شنبه مجلس عوام پارلمان انگلیس، نمایندگان با در دست گرفتن برگه‌هایی که بر روی آن نوشته شده بود «ساکت‌شده»، اعتراض خود را نسبت به تصمیم «بوریس جانسون» نخست‌وزیر این کشور مبنی بر تعلیق پارلمان اعلام کردند.

گزیده‌ای از آخرین جلسه پارلمان انگلیس پیش از اجرای تعلیق:

 

«جان برکاو» رئیس مجلس عوام پارلمان در این جلسه به سخنرانی پرداخت. او گفت: «این یک تعلیق عادی نیست. این امری معمول نیست، استاندارد نیست. این یکی از طولانی‌ترین [تعلیق‌ها] در چند دهه است و نه‌تنها در نظر بسیاری از همکاران بلکه برای شمار عظیمی از مردم، چیزی غیر از یک حکم اجرایی است».

 

فیلم| آشوب در پارلمان انگلیس پیش از اجرای تعلیق 5 هفته‌ای

«جان برکاو» رئیس مجلس عوام پارلمان

هنگام قرائت حکم رسمی تعلیق پارلمان، نمایندگان با ایجاد سروصدا و هو کشیدن خشم خود را نسبت به این اقدام ابراز داشتند. آن‌ها در این جلسه خطاب به بوریس جانسون فریاد زدند:‌ «شرمت باد».

پارلمان قصد داشت مقابل اقدام جانسون برای اجرای برگزیت با توافق یا بدون توافق با اتحادیه اروپا بایستد. اما جانسون که عزم راسخی را برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در تاریخ ۳۱ اکتبر (۹ آبان) دارد، توانست با حمایت ملکه، پارلمان را به تعلیق درآورد.

ناتوانی قانون‌گذاران در تشکیل جلسه در پارلمان برای مقابله با اجرای برگزیت بی‌توافق دست جانسون را برای انجام آن باز خواهد گذاشت.

«جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلیس نیز فاش کرد پارلمان قصد داشت چهارشنبه این هفته طرح سوال از نخست‌وزیر را برای دومین بار در خصوص جانسون اجرا کند. وی تعلیق پارلمان را اقدامی شرم‌آور دانست.

برگه اعتراضی با عنوان «ساکت‌شده» بر روی صندلی رئیس مجلس عوام انگلیس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید