طعنه سنگین روسیه به پنتاگون: وقتی پاتریوت آمریکایی هم نتوانست از آرامکو دفاع کند

کدخبر: ۳۰۴۵۳۹
اقتصادنیوز: نخست وزیر روسیه در واکنش به ادعای یک ژنرال آمریکایی که مدعی داشتن برنامه‌ای برای رخنه به پدافند هوایی روسیه شده بود گفت، نیازی به اظهار نظر در مورد سخنان احمقانه ژنرال‌های آمریکایی نیست.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، نخست وزیر روسیه در روزهای گذشته در پاسخ  به یکی از مقام‌هاش ارشد نیروی هوایی آمریکا که مدعی شده بود طرحی برای از کار انداختن پدافند هوایی یکپارچه روسیه در «کالینینگراد» را داد، ادعای او را «احمقانه» خواند.

به نوشته وبگاه «استرایپس» ژنرال «جف هریگین» فرمانده نیروی هوایی آمریکا در اروپا هفته گذشته در نشست خبری در دفتر وبگاه «بریکینگ دیفنس» در واشنگتن مدعی شده بود که نیروی هوایی این کشور طرحی را برای از کار انداختن سامانه دفاع هوایی یکپارچه روسیه در کالینینگراد دارد.

به دنبال مطرح شدن این ادعا، «دیمیتری مدودوف» نخست وزیر روسیه نیز در این زمینه در گفت‌وگو با یک رسانه روسی اظهار داشت، پنتاگون بهتر است به جای از کار انداختن سامانه‌های دفاع هوایی فعال روسیه در کالینینگراد  بر رفع نقایص سامانه‌های دفاع هوایی خود تمرکز کند.

دفاع هوایی کالینینگراد مجهز به انواع سامانه‌های دفاع هوایی از عمده دغدغه‌های آمریکا و متحدان اروپایی این کشور محسوب می‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید