یک رهبر جنبش حماس مدعی شد:

شکنجه بازداشت شدگان فلسطینی در عربستان

کدخبر: ۳۰۸۹۵۷
یک رهبر جنبش حماس گفت که فلسطینی‌های بازداشت شده در عربستان در معرض شکنجه قرار دارند و خارجی‌ها از آنها بازجویی می‌کنند.
شکنجه بازداشت شدگان فلسطینی در عربستان
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، سامی ابوزهری از رهبران حماس به خبرگزاری فلسطینی شهاب گفت: فلسطینی ها در عربستان در جریان موج بازداشت آغاز شده از آغاز سال جاری بازداشت شدند و در معرض انواع متعدد شکنجه و بازجویی سخت قرار دارند.

وی افزود: بازجویان خارجی از تابعیت های مختلف از آنها بازجویی می کنند که این امر در عربستان شایسته نیست.

ابوزهری گفت: حدود 60 نفر از بازداشت شدگان از اعضا یا هواداران جنبش حماس هستند و برخی از آنها بیش از سه دهه زندگی خود را در عربستان می گذرانند و بخشی از آنها در آبادانی این کشور سهیم بوده اند و بازداشت آنها یک شوک برای آنها و ما به شمار می رود، زیرا این اتفاق غیرقابل توجیه و نامفهوم است.

این رهبر حماس گفت که جنبش وی تلاش های زیادی برای آزادی آنها انجام داده است و بخشی از این تلاش ها، برقراری تماس با کشورها و طرف های ذیربط و بخشی دیگر تماس های مستقیم با مسئولان سعودی بوده است، اما تا این لحظه نتیجه ای نداشته است.

وی تاکید کرد که پرونده بازداشت شدگان تحت پیگیری مداوم حماس قرار دارد.

محمد صالح الخضری از مسئولان ارشد حماس در بین این بازداشت شدگان است. وی مسئول هماهنگی بین حماس و عربستان در طول چندین سال بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید