سبقت جوبایدن از دونالدترامپ در نظرسنجی‌ها

کدخبر: ۳۰۹۱۱۰
اقتصادنیوز؛ نظرسنجی CNN نشان می‌دهد جو بایدن در نظرسنجی‌های مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ در آمریکا از ترامپ پیشی گرفته است.
سبقت جوبایدن از دونالدترامپ در نظرسنجی‌ها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا اعلام کرد: نظرسنجی شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان که امروز ‌چهارشنبه منتشر شد نشان می‌دهد که جو بایدن معاون پیشین رئیس جمهوری آمریکا به بالاترین اقبال از ماه آوریل سال جاری میلادی در میان رأی‌دهندگان دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ دست یافته است. 

بر اساس این نظرسنجی، بایدن توانسته ۳۴ درصد حمایت رای‌دهندگان دموکرات یا آن‌هایی که به سوی دموکرات‌ها گرایش دارند را جلب کند.

بر اساس نظرسنجی شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، پس از او، الیزابت وارن سناتور ایالت ماساچوست و برنی سندرز سناتور ایالت ورمانت با ۱۹ و ۱۶ درصد مقام‌های دوم و سوم را در اختیار دارند. 

این نظرسنجی نشان می‌دهد که بایدن از ماه آوریل توانسته حمایت دموکرات‌های محافظه‌کار و میانه‌رو و همچنین اقلیت‌های مذهبی و قومی و همچنین رای‌دهندگان مسن را به دست آورد.

لازم به ذکر است که دونالد ترامپ پیش از این در مکالمه ای تلفنی با رئیس حمهوری اوکراین خواستار پیگیری پرونده فعالیت های پسر جو بایدن شده بود که پس از برملا شدن مکالمه، این ماجرا به رسوایی اوکراین گیت شهرت یافت و آغازگر فرآیند استیضاح دونالد ترامپ شد.

دموکرات های آمریکا ترامپ را متهم به پرونده سازی برای رقیب انتخاباتی خود یعنی جو بایدن می کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید