واکنش موگرینی به وقایع بولیوی

کدخبر: ۳۱۱۵۰۳
اقتصادنیوز؛ فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از ورود به نشست شورای وزیران این اتحادیه خواستار خویشتنداری حداکثری طرف‌ها در بولیوی و برگزاری انتخابات در این کشور در پی استعفای «اوو مورالس» شد.
واکنش موگرینی به وقایع بولیوی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) در پیش از ورود به نشست شورای وزیران اتحادیه اروپا در «بروکسل»، تصریح کرد: «دو روز جلسه شورای وزیران داریم. امروز با وزرای خارجه (اتحادیه اروپا) و فردا با وزرای دفاع». 

موگرینی در واکنش به زخمی شدن نظامیان ایتالیایی در عراق گفت که از نزدیک تحولات را دنبال می‌کنند در خصوص تحولات اخیر در عراق ابراز نگرانی کرد و گفت که جلسه امروز را با دو موضوع عراق و بولیوی در برنامه کار امروز و فردا قرار نداشت، آغاز می‌‌کنند.

وزارت دفاع ایتالیا روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای از زخمی شدن پنج نفر از نظامیان این کشور بر اثر یک انفجار در عراق خبر داد و عنوان کرد که یک بمب دست‌ساز در نزدیکی گروهی از نیروهای ویژه ارتش ایتالیا، منفجر شده است.

موگرینی  ضمن ابراز نگرانی از تحولات اخیر در بولیوی در پی استعفای «اوو مورالس» رئیس‌جمهور بولیوی تصریح کرد: «من از تمامی طرفین در بولیوی درخواست می‌کنم تا خویشتنداری در پیش بگیرند و با آرامش و مسئولیت، کشور را به سوی برگزاری انتخابات جدید هدایت کنند، انتخابات دموکراتیکی که طی آن مردم بولیوی بتوانند، اراده دیپلماتیک خود را ابراز کنند».

موگرینی در خصوص نشست امروز با وزرای خارجه اتحادیه اروپا تصریح کرد: «تمرکز اصلی نشست امروز، امنیت خلیج [فارس] است و همچنین در خصوص جدیدترین تحولات در زمینه اجرای برجام در راستای گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز گفت‌وگوهایی انجام خواهد شد».

نشست شورای اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) به مدت دو روز در شهر «بروکسل» بلژیک برگزار می‌شود و ایران و وضعیت منطقه غرب آسیا بعنوان موضوع اصلی این نشست، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید