فرانسه: خروج آمریکا از خاورمیانه ادامه خواهد یافت؛ فارغ از اینکه پیروز انتخابات بعدی کیست

کدخبر: ۳۱۳۲۱۴
اقتصادنیوز؛ فلورانس پارلی، وزیر دفاع فرانسه گفت که صرف نظر از اینکه چه کسی پیروز انتخابات بعدی آمریکا خواهد شد، کناره‌گیری آمریکا از مسائل غرب آسیا وجود دارد و ادامه خواهد داشت.
فرانسه: خروج آمریکا از خاورمیانه ادامه خواهد یافت؛ فارغ از اینکه پیروز انتخابات بعدی کیست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ «فلورانس پارلی» وزیر دفاع فرانسه روز شنبه (امروز)، کناره‌گیری آمریکا از مسائل غرب آسیا را مورد انتقاد قرار داد.

به نوشته شبکه «العربیه»، وزیر دفاع فرانسه گفت، صرف نظر از اینکه چه کسی پیروز انتخابات بعدی آمریکا خواهد شد، کناره‌گیری آمریکا از مسائل غرب آسیا وجود دارد و ادامه خواهد داشت.

انتقاد فرانسه به جدایی تدریجی و عمدی آمریکا از مسائل غرب آسیا

وی گفت: «ما شاهد جدایی تدریجی و عمدی آمریکا از غرب آسیا هستیم.»

پارلی اعلام کرد که زمانی که «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق آمریکا، به حملات شیمیایی سوریه در سال 2013 پاسخ نظامی نداد، راهبرد کناره‌گیری آمریکا از غرب آسیا نمایان شد. این در حالی است که او به اقدام نظامی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا علیه سوریه در پی حمله با سلاح‌های شیمیایی در آوریل سال 2018 اشاره‌ای نکرد.

وی همچنین اظهارات روز دوشنبه «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا را در خصوص اینکه دولت ترامپ شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را غیرقانونی نمی‌داند، انتقاد کرد.

وی گفت: « این روزها تمام قوانین بین‌المللی در مورد فلسطین از جمله قطعنامه‌های سازمان ملل، به طور چشمگیری نادیده گرفته می‌شود.»

براساس این گزارش، یکی از نمونه‌های کناره‌گیری دولت آمریکا از غرب آسیا، خروج غیرمنتظره نیروهای خود از شمال سوریه بود. ترامپ ابتدا گفته بود که دلیل این تصمیم تحقق هدف شکست داعش است، اما پس از آن در توییت خود نوشت که مبارزه با داعش وظیفه آمریکا نیست و این ایران، روسیه و سوریه هستند که به عنوان «دشمنان محلی داعش» باید با این گروه تروریستی مبارزه کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید