احتمال وجود شکست در جهان !

کدخبر: ۳۱۴۵۵۳
​اقتصاد نیوز:دانشمندان اعلام کردند که احتمالا جهان دارای شکست‌هایی است که از زمین قابل دیدن نیستند.
احتمال وجود شکست در جهان !

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل ازایسکانیوز، دانشمندان اعلام کردند که اگر شکست‌های احتمالی موجود در جهان وجود داشته باشند، مربوط به سالیان دور و اندکی بعد از «بیگ بنگ» هستند.

این شکاف‌ها از در زمان خنک شدن جهان بعد از بیگ بنگ به‌وجود آمده آمد؛ آنچه که فیزیکدانان آن‌را «فاز گذار» می‌نامند. در این فرایند حباب‌های سردتر شکل گرفته و گسترش یافتند تا زمانیکه به حباب‌های دیگر برخوردند و این انتقال کامل شد و جهان جدید شکل گرفت.

دانشمندان احتمال می‌دهند که این حباب‌های سرد در زمان برخورد به یکدیگر احتمالا به طور کامل در کنار هم قرار نگرفته و این شکست‌ها را به وجود آورده اند. برخی از فیزیکدانان تصور می‌کردند که ما هنوز هم می‌توانیم در پس زمینه تابش زمینه کیهانی (CMB) شاهد شواهدی از آن ترک ها یا نقص‌ها معروف به رشته های کیهانی باشیم.

«اسکار هرناندز» فیزیکدان دانشگاه مک گیل در مونترال گفت: «تصور رشته های کیهانی مشکل است اما در جهان ما قابل قیاس هستند.»

هرناندز افزود این‌ها مانند ترک‌هایی هستند که در دریاچه یخ زده روی یخ‌ها وجود دارند و هنوز محکم هستند. این ترک ها از طریق یک فرآیند انتقال مرحله انتقال فاز به عنوان رشته های کیهانی شکل می‌گیرند.

هرناندز گفت: «یافتن آن رشته‌های کیهانی مساله بزرگی خواهد بود زیرا آن‌ها نشان می‌دهند که فیزیک بزرگتر و پیچیده تر از مدل فعلی است.»

در حال حاضر پیشرفته ترین تئوری فیزیک ذرات که محققان احساس می‌کنند به طور قطعی اثبات شده است به عنوان مدل استاندارد شناخته می شوند که شامل کوارک ها و الکترون هایی که اتم ها را تشکیل می دهند و همچنین ذرات عجیب و غریب دیگری مانند بوزون هیگز و نوترینوها می شوند.

با این حال، بیشتر فیزیکدانان معتقدند که مدل استاندارد ناقص است و ایده هایی مانند ذرات «اَبَرْتقارن» و نظریه ابر ریسمان در مورد چگونگی گسترش آن وجود دارد.

نظریه ابرریسمان تلاشی در زمینه توضیح همه ذرات و نیروهای بنیادی طبیعت در قالب یک نظریه یکتا، از طریق مدل کردن آن‌ها به صورت لرزشهای ریسمانهای ریز ابرمتقارن، می‌باشد.

فیزیک ذرات اَبَرْتقارن تقارنی‌است که ذرّات بنیادی دارای یک اسپین بخصوص را به ذرات بنیادی‌ای با اسپین ۱/۲ متفاوت که آن‌ها را ابرجفت می‌نامند مرتبط می‌کند. به بیان دیگر در یک تئوری ابرمتقارن برای هر نوع بوزون یک نوع فرمیون متناظر وجود دارد و بالعکس.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید