پیش بینی حمله بزرگ ملخ‌ها به ایران

کدخبر: ۳۱۵۰۱۳
اقتصاد نیوز:سخنگوی سازمان حفظ نباتات گفت: سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) پیش‌بینی کرده است که طی ۳ روز آینده دستجات بسیار بزرگی از ملخ‌های مهاجم وارد کشور شده و جنوب استان کرمان و منطقه جازموریان را مورد حمله قرار می‌دهد.
پیش بینی حمله بزرگ ملخ‌ها به ایران

به گزارش اقتصاد نیوز،محمدرضا میر با بیان اینکه ملخ‌های مهاجم از کشورهای هند و پاکستان به ایران بازگشته‌اند، اظهار کرد: ملخ‌های که هم اکنون وارد کشور شده‌اند همان‌های هستند که در فاز اول از ایران گذشته و به هند و پاکستان رفته‌اند.

وی ادامه داد: این ملخ‌ها برای زمستان گذرانی در مسیر بازگشت به کانون اصلی خود یعنی حاشیه دریای سرخ بار دیگر از ایران گذر خواهند کرد.

میر با تاکید بر اینکه ورود ملخ‌‌ها به ایران به گستردگی فاز اول نیست،‌ افزود: تنها ۲۰ تا ۳۰ درصد جمعیت ملخ‌ها وارد ایران می‌شوند که سطح بسیار کمتری از فاز اول تهاجم است.

وی اضافه کرد: هم اکنون استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان در سطحی بیش از 2 هزار هکتار با ملخ‌های مهاجم درگیر هستند.

میر با اشاره به آخرین گزارش سازمان سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) درباره ملخ‌های مهاجم صحرایی،‌ گفت: این سازمان پیش بینی کرده است تا ۳ روز آینده دستجات بسیار بزرگی از ملخ‌های مهاجم وارد کشور ما می‌شود.

وی تصریح کرد: دستجات بزرگ ملخ‌های مهاجم جنوب استان کرمان و منطقه جازموریان را مورد حمله قرار خواهند داد.

میر در پاسخ به این پرسش که آیا برای بازگشت دستجات بزرگ ملخ‌ها آماده هستید؟ گفت: آمادگی لازم برای مبارزه با ملخ‌ها را داریم، هم اکنون ماشین آلات و سموم مورد نیاز برای مبارزه آماده است و مشکلی در این باره نیست.

به گفته میر؛ تا این لحظه به مزارع و باغ‌های مردم آسیبی وارد نشده و حمله ملخ‌ها به مراتع بوده است.

وی پیش‌بینی کرد: تا پایان مبارزه با ملخ‌های مهاجم خساراتی به مزارع و باغات وارد نشود.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات فاز اصلی حمله ملخ‌های مهاجم را در دی ماه عنوان کرد که بار دیگر از خواستگاه خود یعنی عربستان و حاشیه دریای سرخ به ایران خواهند آمد.

میر تاکید کرد: با توجه به آمادگی ایران و تجربه گذشته برای مبارزه با ملخ‌های مهاجم، مبارزه در فاز اصلی تهاجم نیز با موفقیت و کمترین آسیب انجام خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید