تاکید وزارت دفاع انگلیس بر ضرورت بازنگری در پیش‌فرض‌های دفاعی لندن؛

لندن: آمریکای ترامپ از رهبری جهانی عقب‌نشینی کرده است

کدخبر: ۳۲۰۷۷۴
اقتصادنیوز؛ رابرت والاس، وزیر دفاع انگلیس با اشاره به اینکه آمریکا در عصر دونالد ترامپ در حال عقب‌نشینی از رهبری جهانی است، بر ضرورت بازنگری لندن در پیش‌فرض‌های دفاعی خود تاکید کرد.
لندن: آمریکای ترامپ از رهبری جهانی عقب‌نشینی کرده است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ «رابرت والاس» وزیر دفاع انگلیس امروز (یکشنبه) در گفت و‌گویی تصریح کرد که آمریکا نقش رهبری خود در جهان را از دست داده و از این پس دولت انگلیس باید آماده ورود به جنگ‌ها بدون اتکا به آمریکا باشد.

به نوشته وبگاه شبکه اس بی اس نیوز، او به روزنامه ساندی تایمز گفت: «عقب‌نشینی رو به افزایش آمریکا از رهبری جهان تحت زمامداری دونالد ترامپ به این معناست که بریتانیا نیاز به بازبینی در پیش‌فرض‌های برنامه دفاعی خود دارد.»

او گفت از اینکه آمریکا رهبری جهان را از دست بدهد نگران است و چنین احتمالی موجب شده تا شب‌ها را بیدار بماند و افزود: «این اتفاق برای جهان و برای ما بسیار ناگوار است. ما برای بدترین سناریو برنامه‌ریزی می‌کنیم و امیدواریم بهترین اتفاق بیفتد.»

وزیر دفاع انگلیس ادامه داد: «انگلیس باید در برنامه دفاعی خود بازبینی کرده و به قابلیت‌های نویت دست یابد تا کمتر در درگیری‌های پیش رو به آمریکا متکی باشد.

وزیر دفاع انگلیس: دیگر نمی‌توان به آمریکا اتکا کرد

رابرت والاس افزود: «آمریکا سال گذشته از سوریه عقب‌نشینی کرد و در خصوص عراق نیز می‌گوید که ناتو باید وظیفه خود به دست بگیرد و بیش از پیش در خاورمیانه باشد.»

او در بخش دیگری از مصاحبه خود گفت که بر خلاف سال ۲۰۱۰ که دولت انگلیس گمان می‌کرد همواره جزئی از ائتلاف با آمریکا خواهد ماند اما در حقیت لندن دیگر نمی‌تواند چنین عقیده‌ای داشته باشد.

وزیر دفاع انگلیس همچنین اذعان کرد که ارتش این کشور تا حد بسیار زیادی به پوشش هوایی آمریکا و اصول جنگال و شناسایی این کشور وابسته است و نیاز دارد تا خود را نوسازی کند.

در این راستا روزنامه دیلی میل در ۲۶ ژوئن ۲۰۱۹ در گزارشی به وضعیت نیروی هوایی انگلیس پرداخت و نوشت که نیروی هوایی انگلیس ۴۳ درصد از تعداد جنگنده‌های خود را که در سال ۲۰۰۷ به ۲۱۰ فروند می‌رسید، از دست داده است و این نیرو در شرایط بسیار بدی به سر می‌برد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید