بهترین ورزش کدام است؟

کدخبر: ۳۲۴۲۵۲
اقتصاد نیوز:​بیشتر مردم برای لاغر شدن به سراغ ورزش می‌روند اما بنا بر بررسی‌های محققان دانشگاه آلبرتا در کانادا، اهمیت ورزش بسیار مهم‌تر از صرفا کاهش وزن است. همچنین بهترین نوع ورزش، نوع قدرتی مانند وزنه‌برداری است.
بهترین ورزش کدام است؟

به گزارش  اقتصاد نیوز به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین، محققان دانشگاه آلبرتا می‌گویند، ورزش‌های قدرتی مانند وزنه‌برداری می‌توانند ماهیچه‌های بدن‌مان را تقویت و از احتمال ابتلا به کمردرد پیشگیری کنند. ما انسان‌ها برای انجام دادن فعالیت‌های روزمره‌مان به ماهیچه‌های قوی و تنومند نیاز داریم.

در کمر، شانه‌ها، مچ پاها و مفصل ران، ماهیچه‌های خاصی وجود دارد که واقعا ضعیف و کم‌بنیه هستند. بیشتر مردم به باشگاه‌های ورزشی نمی‌روند تا به‌طور خاص روی این ماهیچه‌ها کار و آنها را تقویت کنند. اما وقتی این ماهیچه‌ها ضعیف باشند، نمی‌توانیم بیشتر فعالیت‌های روزانه‌مان، مانند حمل مواد غذایی که از فروشگاه می‌خریم یا هر کار دیگر را به خوبی‌ انجام دهیم.

همچنین افراد وقتی قدم به میانسالی خود می‌گذارند، بیش از هر زمان دیگر به ورزش‌های قدرتی نیاز دارند تا از ضعف و تحلیل ماهیچه‌هایشان پیشگیری کنند.  

محققان کانادایی، از تعدادی از زنان میانسال به بالا که هیچ زمینه ورزشی قدرتی نداشتند و درصدی هم پوکی استخوان داشتند، خواستند که مدتی ورزش‌های قدرتی و البته کار با وزنه‌ها را انجام دهند. در پایان این بررسی مشخص شد، وزنه‌برداری می‌تواند وضعیت تراکم استخوان را در حالت مناسبی قرار دهد.

ورزش‌های قدرتی مانند وزنه‌برداری، علاوه بر افزایش توان ماهیچه‌ها و تراکم استخوان‌ها، ذهن و روان افراد را هم بهبود می‌بخشد.

ورزش به‌طور کلی می‌تواند موجب بهبود یادگیری، حافظه و عملکرد بهتر رگ‌های خونی در مغز شود اما آن دسته از ورزش‌های قدرتی که با وزنه‌های مختلف سر و کار دارد، می‌توانند ماهیچه‌های بدن را تقویت کرده و وضعیت جسمی و ذهنی فرد را در بهترین حالت قرار دهد.

به گزارش خبرآنلاین، تمام افراد باید در کنار ورزش‌های هوازی، حتما ورزش قدرتی کار با وزنه‌ها را هم انجام دهند تا از ماهیچه‌هایی قوی و بدنی تنومند برخوردار شوند.

منبع: مدیکال اکسپرس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید