اعلام آمار جدید و ترسناک از کرونا در شهر قم

کدخبر: ۳۲۶۵۷۱
اقتصاد نیوز:نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی آمار جدیدی از وضعیت شیوع ویروس کرونا در این شهر ارائه داد.
اعلام آمار جدید و ترسناک از کرونا در شهر قم

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایلنا، احمد امیرآبادی فراهانی در حاشیه جسله علنی امروز (دوشنبه ۵ اسفند) مجلس شورای اسلامی گفت: قم از نظر شیوع ویروس کرونا وضعیت خوبی ندارد و به نظرم عملکرد دولت در کنترل این ویروس ناموفق بوده است.

 نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عملکرد دولت برای مواجهه با ویروس کرونا صفر است، بیان کرد: در حال حاضر پرستاران لباس مناسب قرنطینه ندارند و با ترس و دلهره به بیماران رسیدگی می کنند.

وی افزود: مشکلات فراوانی برای پرستاران با وجود آمده و امکانات کمی وجود دارد، همچنین قم با کمبود کیت‌های آزمایشگاهی مواجه است.

امیرآبادی فراهانی با بیان اینکه متاسفانه دولت به مقدار کافی احساس نگرانی و بحران نمی کند، ادامه داد: درست است که باید آرامش را حفظ کنیم، اما نباید ابعاد بحران را به گونه ای تحت نظر قرار دهیم که گویی هیچ اتفاقی رخ نداده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روزانه ۱۰ نفر در قم از بین می‌روند، گفت: تا دیشب حدود ۵۰ نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا فوت کرده اند. وزیر بهداشت در این قضیه مقصر است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۵۰ نفر در دو هفته اخیر به دلیل ابتلا به کرونا درگذشته اند، بیان کرد: متاسفانه سه هفته است کرونا به قم آمده و این موضوع دیر اعلام شده است.

وی با بیان اینکه پرستاران در خطر هستند، افزود: هیچیک از پرستاران لباس مناسب که لباس فضایی معروف است را در اختیار ندارند.

امیرآبادی با بیان اینکه اکنون بیش از ۲۵۰ نفر در قرنطینه هستند، ادامه داد: امکانات کافی در قم وجود ندارد و بسته های پیشگیری نیز هنوز به مردم نرسیده است، و در بعضی داروخانه ها نیز ماسک پیدا نمی شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه غیرعلنی از وزیر بهداشت درخواست کردم که قم را قرنطینه کند و حتی با وی دعوا کردم که چرا به مردم دروغ می گویید، زیرا شرایط اینگونه که به نمایندگان می گویید نیست و وضعیت قم بحرانی تر از این صحبت ها است. همچنین به وزیر بهداشت گفتم شما که فرمانده عملیات نام گرفته اید، در قم حاضر شوید و از آنجا فرماندهی کنید.

وی با بیان اینکه دولت به دنبال این است که اخبار را منتشر نکند تا مردم استرس نداشته باشند، افزود: شیوع ویروس کرونا قطعا با اقتصاد قم لطمه می زند.

امیرآبادی فراهانی با بیان اینکه در طول این مدت ۳۲ نفر در محل قرنطینه ویروس کرونا فوت شده اند، گفت: آنهایی که در بیمارستان کامکار و فرقانی قم از دنیا رفته اند، عمدتاً به دلیل ابتلا به ویروس کرونا بوده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه جواب آزمایش دو تن از کودکان نیز مثبت اعلام شده است، اظهار داشت: جواب آزمایش کرونا رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز مثبت بوده است و با توجه به وخامت اوضاع باید هر چه سریعتر جانشین ایشان انتخاب شود.

وی افزود: هیچ امکاناتی به پرستاران نمی دهند در حالی که وزیر می گورد از صبح ۷ هزار لباس مناسب برای پرستاران فرستاده اند و نمی دانم این اظهارات صحیح است یا نه.

امیرآبادی با بیان اینکه دولت باید تکلیف را در قبال افراد مبتلا به کرونا مشخص کند، اظهار داشت: تاکنون هیچ اقدام ویژ ه ای از سوی دولت برای مقابله با کرونا ندیده ام.

نماینده مردم قم در مجلس درخصوص تعطیلی حرم حضرت معصومه(س) و مخالفت مراجع تقلید گفت: هیچیک از مراجع عظام تقلید مخالفتی با تعطیلی حرم نداشتند، زیرا موضوع جان مردم است.

عضو هیات رئیسه مجلس بیان کرد: طی ۴۸ ساعت گذشته ۴ متخصص ریه به بیمارستان های قم اعزام شدند، اما آنها شبانه قم را ترک کردند.

وی تصریح کرد: طبق گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی اولین فوتی های مشکوک به کرونا ۲۴ بهمن فوت کرده اند و پس از آزمایشاتی که متخصصان اعزام شده از تهران روی آنها انجام داده اند، مشخص شد که این افراد مبتلا به کرونا بوده اند.

امیرآبادی درپایان گفت: درخصوص بستن حرم حضرت معصومه (س) شورای تامین باید تصمیم بگیرد و تاکنون چنین تصمیمی به تولیت آستان مطهر ابلاغ نشده و با توجه به اینکه نماینگان عضو شورای تامین نیستند، باید منتظر شد تا آخرین تصمیمات توسط این شورا اتخاذ و به اطلاع رسانه برسد و ما نیز از طریق وزارت بهداشت موضوع را پیگیری می کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید