شبه‌نظامیان شورای انتقالی توسط نیروهای منصورهادی؛

تداوم درگیری عربستان و امارات در یمن

کدخبر: ۳۳۲۴۶۱
اقتصادنیوز؛ شبه نظامیان وابسته به دولت مستعفی منصور هادی که به عربستان سعودی نزدیک هستند، عناصر همسو با امارات را از پایگاهی در جزیره «سقطری» بیرون کردند.
تداوم درگیری عربستان و امارات در یمن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ منابع محلی در جنوب یمن از درگیری میان شبه نظامیان وابسته به دولت مستعفی «عبد ربه منصور هادی» با شبه نظامیان «شورای انتقالی جنوب» وابسته به امارات خبر دادند.

به نوشته الجزیره، شبه نظامیان شورای انتقالی جنوب در تاریخ ۱۸ فوریه (۲۹ بهمن ۱۳۹۸)  هنگامی که «حسین شائف» فرمانده نیروهای ویژه در سقطری حاضر به کناره‌گیری به دستور «احمد المیسری» وزیر کشور دولت «معین عبدالملک» نشد، بر پایگاه نیروهای ویژه سقطری مسلط شدند.

سپس این شبه نظامیان «ریاض سعید» مدیر بندرگاه سقطری را نیز ربودند که البته با وساطت قبائل منطقه، پس از مدتی او را آزاد کردند.

«رمزی محروس» استاندار سقطری امروز (یکشنبه) در دیدار با شیوخ قبائل گفت که دولت [منصور هادی] قادر به مقابله با اقدامات تنش‌زا در این جزیره است و شیوخ قبائل سقطری نیز اقدامات شبه نظامیان شورای انتقالی جنوب وابسته به امارات را محکوم کردند.

چهارشنبه هفته گذشته نیز عناصر ناشناس به حمله به خانه «رمزی محروس» سعی داشتند او را ترور کنند که با دخالت نیروهای امنیتی این حمله ناکام ماند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید