گرانی بی سر و صدای نان

کدخبر: ۳۳۴۰۲۶
اقتصادنیوز : قیمت انواع نان در آذربایجان‌شرقی از یکم اردیبهشت بی سر و صدا گران شد.
گرانی بی سر و صدای نان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس ، از دیروز انواع نانوایی‌ها در سطح استان اقدام به گران کردن نان‌های مورد طبخ خود کرده‌اند که در پاسخ به خبرنگار فارس در تبریز مبنی بر نحوه اعلام افزایش نان‌های که می‌پزند اظهار داشتند، این اقدام را بعد از دریافت پیامک‌های اتحادیه، مبنی بر افزایش قیمت از یک اردیبهشت انجام داده‌اند.

مشاهدات میدانی خبرنگار ما در شهر تبریز حکایت از افزایش 25 درصدی در قیمت نان لواش یعنی به میزان 500 ریال در هر قرص و افزایش قیمت این نوع نان از 2 هزار ریال به 2 هزار و 500 ریال دارد.

با توجه تنوع پخت نان مسئولان تنها اطلاع رسانی در زمینه افزایش قیمت نان را نانوایان اعلام کردند و مردم از قیمت آن  اطلاعی ندارند مگر  قصد خرید نان را داشته باشند.

خبرهای رسیده از سایر شهرستان‌ها هم حکایت از افزایش قیمت این قوت اصلی مصرفی در سبد خانوارها دارد بطوری که علی علیزاده منتخب مردم مراغه و عجب‌شیر با انتشار متنی در کانال تلگرامی خود، افزایش قیمت نان را در روزهای کرونایی نشانه بی‌اطلاعی مسوولان از وضعیت عموم مردم دانست و افزود: در حالی که مسوولان دولت از جمله آقای ربیعی سخنگوی دولت و آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه از عدم افزایش قیمت نان در کشور می‌گویند، اما در کمال ناباوری شاهدیم که مسوولان محلی و استانی ما در شرایط بد معیشتی و بی‌پولی مردم اقدام به افزایش قیمت نان تحت عنوان اصلاح قیمت می‌کنند.

در این نوشته عنوان شده گویا این آقایان از شرایط بد معیشتی بی‌اطلاع هستند یا مشکلات و گرفتاری‌های عموم مردم برایشان بی‌اهمیت است؟!! و مسوولی که از وضعیت بد معیشتی و عدم توان خرید نان لواش برخی از مردم بی‌اطلاع باشد و یا برایش اهمیتی نداشته باشد، حق نشستن بر مناصب دولتی و خدمتگزاری را ندارد.

در سطح نانوایی استان نزدیک به 15 نوع نان پخته و به مردم عرضه می‌شود که متاسفانه تماس‌های مکرر خبرنگار فارس با متولیان امر به نتیجه‌ای نرسید و هیچ مسئولی در این رابطه پاسخگو نشد.

حال به نظر می‌رسد سوالات مطروحه درباره دلیل این افزایش قیمت در شرایط کنونی شیوع بیماری کرونا و تلاش مسئولان کشوری برای کاهش بار هزینه‌های عامه مردم و همچنین نزدیکی به ایام ماه مبارک رمضان را باید مسئولان مربوطه به افکار عمومی پاسخگو باشند.

جالب است یادآوری کنیم طی یکی دو ماه گذشته مسئولان در سطح کشور در بوق و کرنا زده‌اند که به دلیل فضا بوجود آمده در حوزه کسب و کار و کاهش درآمد اقشار مختلف از جمله قشر آسیب‌پذیر جامعه هیچگونه افزایش قیمتی در بازار اتفاق نخواهد افتاد حالا با این افزایش بیش از 25 درصدی نان در آذربایجان‌شرقی که قوت اصلی همشهریان بخصوص اقشار کم درآمد است قسم حضرت عباس را باور کنیم یا دم خروس را؟

کاهش مسئولان استانی به این سوالات پاسخگو باشند و مطمئن باشند این پاسخگویی اگر منطقی، قانع کننده و پاک کننده صورت مسئله نباشد جایی دوری نمی‌رود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید