پنتاگون پیش‌بینی کرد؛

زمان دست‌یابی به واکسن کرونا

کدخبر: ۳۳۸۵۳۱
اقتصادنیوز؛ بر اساس اسناد محرمانه پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا پیش‌بینی کرده واکسن کرونا تا تابستان ۲۰۲۱ کشف نشده و موج جدیدی از ویروس کرونا در سال آینده ظاهر شود.
زمان دست‌یابی به واکسن کرونا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا؛ رسانه‌های آمریکا گزارش دادند که وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) پیش‌بینی کرده واکسن کرونا تا تابستان ۲۰۲۱ کشف نشود و موج جدیدی از ابتلا در سال آینده میلادی ظاهر شود.

در سند محرمانه پنتاگون که برای «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا تهیه شده، تاکید شده است که همه نشانه‌ها دال بر  آن است که وزارت دفاع طی ماه‌های آینده مجبور به انجام فعالیت‌هایش در بحبوحه انتشار ثابت ویروس کرونا خواهد شد.

مارک اسپر

در این سند محرمانه که توسط «کنث رابوانا»، معاون وزیر دفاع آمریکا در امور امنیت ملی و بین‌المللی تنظیم شده آمده است: «راهی طولانی در پیش داریم و امکان بازگشت موج کرونا وجود دارد. باید بر از سرگیری ماموریت‌های مهم و افزایش سطح فعالیت‌ها تمرکز کرده و تدابیر پیشگیرانه لازم اتخاذ شود تا از شیوع مجدد ویروس در جهان طی سال آینده جلوگیری شود.»

بر اساس پیش‌بینی این سند دست کم تا تابستان سال آینده واکسن یا درمان قطعی برای ویروس کرونا کشف نمی‌شود و احتمالا موج‌های جدید اپیدمی در برخی نقاط ظاهر شود.

سخنگوی پنتاگون تصریح کرد که این سند قدیمی است و یک مقام وزارت دفاع نیز تاکید کرد که یادداشت مذکور هنوز صادر نشده و احتمالا ویرایش شود.

این یادداشت بسیار بدبینانه‌تر از اظهارات علنی مقامات دولت آمریکا از جمله اسپر است که جمعه گذشته قول داده بود تا پایان پاییز واکسن کرونا به طور گسترده در آمریکا و کشورهای شریک آن تولید شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید