مجله آمریکایی: وجهه حقوق بشری آمریکا آشکارا تخریب شده است

کدخبر: ۳۴۴۱۶۲
اقتصادنیوز؛ وبگاه مجله آمریکایی فارین پالیسی در مقاله‌ای به موضوع سیاست در آمریکا و استانداردهای جهانی حقوق بشر پرداخته و با تاکید بر اینکه این دو چندان با یکدیگر منطبق نیستند، و می نویسد تصویرسازی از آمریکا به عنوان کشور حامی استانداردهای جهانیِ حقوق بشر دشوار است.
مجله آمریکایی: وجهه حقوق بشری آمریکا آشکارا تخریب شده است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شفقنا؛ فارین پالیسی نوشت: اگر ایالات متحده بخواهد داروی شفابخشی برای جامعه ی خود تجویز کند و همچنان در خارج از مرزها الهام بخش باقی بماند، باید به صورت علنی و آشکار پذیرای انتقاد از خود باشد. متخصصان سیاست خارجی باید از موقعیت خود برای صحبت با مردم در آمریکا و خارج از کشور پیرامون نژادپرستی و دگرش شیوه ای که هم اکنون سیاست خارجه آمریکا دنبال می کند، استفاده کنند.

نژاد پرستی داخلی از مدت ها قبل سیاست خارجه ی ایالات متحده را تضعیف کرده است و این موضوع به روشنی در گفته های برخی از روسای جمهور قبلی نمایان است. جای تعجب ندارد که وزیر پیشین امور خارجه ی ایالات متحده- هنری کسینجر- زمانی کارمندان دفتر آفریقا را مدافعان آرمان گرایی آمریکایی نامید.

با این حال، متخصصان وزارت خارجه و دیگر مقامات در به اشتراک گذاشتن نظرات خود در زمان واقعی و در اماکن عمومی خودداری می کنند. صحبت پیرامون این موضوعات نیازمند، ایستادگی و مخالفت با سیستم است و به طور معمول بوروکرات های دولتی خطر نمی کنند. با این حال، این سکوت و انفعال به نفع جامعه ی آمریکایی نیست.

نمی توان ارتباطات و تضادهای سیاست داخلی و خارجی ایالات متحده را نادیده گرفت. تصویرسازی از ایالات متحده به عنوان کشور حامی استانداردهای جهانیِ حقوق بشر، آزادی های فردی و حکمرانی های دموکراتیک با تصویری که نیروهای نظامی به خیابان های ایالات متحده آمدند، بسیار مشکل شده است.

دیپلمات ها و رهبران سیاست خارجی باید صدای خود را در خانه به گوش آمریکایی ها و همچنین در خارج از کشور به سایر افراد برسانند. هرچند بیانیه ها در محکومیت قتل فلوید ارزشمند است اما آنها باید با دگرش های اساسی در سیاست کشور حمایت شوند.

معیار تعهدِ صحبت پیرامون عدالت در اقدامات سازمانی برای بازنگری در شیوه های استخدام، ارتقاء تنوع کارکنان، در نظر گرفتن عدالت در پرداخت دستمزد و بازنگری در ترکیب هئیت مدیره و رهبران اجرایی نمودار خواهد شد. آنهایی که برای مدت های طولانی سکوت اختیار کرده اند باید مسئولیت انفعال خود را بپذیرند و این بهانه که فعالیت حرفه ای از دیدگاه شخصی جداست را کنار بگذارند.

مشارکت در گفتگو و پای کار آمدن رسانه ها اولین قدم برای تغییر است. در اختیار قرار دادن بلندگویی برای فعالان آمریکایی آفریقایی تبار و آفریقایی تبار برای اظهار نظر و محکوم کردن وحشی گری پلیس راهی برای شروع است. به همین ترتیب متخصصان سیاست خارجی نیز باید سکوت خود را چه در داخل و چه در خارج بشکنند. در مواقع بحران، آمریکایی ها اغلب به ندای رهبران سیاسی، مدنی و کسب و کارها گوش می دهند اما حالا فرصتی برای جامعه ی سیاست خارجی است تا ثابت کند که بهتر از تمامی آنها عمل خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید