درخواست استاندار البرز برای آماده سازی سریع بیمارستان صحرایی

کدخبر: ۳۴۸۴۰۲
اقتصادنیوز: استاندار البرز با اشاره به اینکه روند شیوع بیماری کرونا در استان البرز به شدت رو به افزایش است، گفت: بیمارستان صحرایی در استان البرز ظرف یک هفته توسط سپاه پاسداران آماده ارائه خدمات به بیماران خواهد شد.
درخواست استاندار البرز برای آماده سازی سریع بیمارستان صحرایی

به گزارش اقتصادنیوز عزیزاله شهبازی، استاندار البرز عصر امروز در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا که به صورت ویدیو کنفرانس با حضور رئیس جمهور برگزار شد، گفت: شرایط امروز سخت تر از فروردین ماه است، در شرایط فعلی بیمارستان های البرز مملو از مبتلایان به بیماری کرونا است و کادر بهداشت و درمان نیز از شدت گرفتن مراجعان و ارائه خدمات، خسته هستند.

استاندار البرز با اشاره به اینکه مصوبات با توجه به شرایط متفاوت باشد، افزود: با توجه به اینکه البرز در شرایط اضطرار قرار گرفته است نیازمند بیمارستان صحرایی هستیم که سپاه استان البرز در این زمینه اعلام آمادگی کرده است و ظرف یک هفته آماده خواهد شد.

شهبازی یادآور شد: هلال احمر، آموزش و پرورش، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی، نیروهای آماده و آموزش دیده خود را برای کمک به کادر بهداشت و درمان معرفی کنند، باید از ظرفیت خیرین و بویژه اردوگاه سلامت در منطقه برغان بهره برداری کنیم.

وی تصریح کرد: از طرفی کنترل بازار و قیمت‌ها در سطح استان البرز در دستورکار قرار دارد و افرادی که در انجام وظیفه اهمال می‌کنند مورد برخورد قانونی قرار می‌گیرند.

شهبازی عنوان با اشاره به اینکه استفاده از ماسک الزامی است، کرد: در خصوص ضدعفونی معابر باید از سوی شهرداران اقدامات لازم صورت گیرد، همچنین اعمال محدودیت ها به مدت یک هفته دیگر در البرز تمدید شد.

وی با بیان اینکه کاهش ساعت کار ادارات البرز نیز از ستاد ملی درخواست شده است، اظهار کرد: در انتظار تایید برای اعمال آن هستیم و در خصوصی تعطیلی پنجشنبه ها نیز همچنان پیگیر هستیم.

شهبازی با بیان اینکه ۱۳ هزار بیمار خاص در البرز در معرض خطر هستند که باید تدابیر لازم را برای آنها داشته باشیم، گفت: رعایت اصول بهداشتی در وسایل حمل و نقل عمومی از سوی شهرداری ها مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه مردم در کمپین «من ماسک میزنم» شرکت کنند، ادامه داد: انتظار داریم رسانه‌ها همچون گذشته یاری رسان باشند و جامعه را نسبت به بیماری آگاه کنند.

وی افزود: ۷ واحد برای تولید الکل در البرز راه اندازی شده و در تأمین ماسک نیز با هماهنگی‌های صورت گرفته مانعی وجود ندارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید