هشدار هیلاری کلینتون؛

ترامپ شکست در انتخابات را نمی‌پذیرد

کدخبر: ۳۵۵۸۹۵
هیلاری کلینتون در مورد احتمال عدم تمکین پرزیدنت دونالد ترامپ به ارای مردم آمریکا در صورت شکست، هشدار داد.
ترامپ شکست در انتخابات را نمی‌پذیرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شفقنا؛ هیلاری کلینتون نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ که در نهایت کاخ سفید را به دونالد ترامپ باخت، روز گذشته گفت که اگر در پاییز پرزیدنت دونالد ترامپ انتخابات را ببازد، به آسانی شکست را نخواهد پذیرفت و در سکوت شب محو نخواهد شد.

 هیلاری کلینتون در مورد احتمال عدم تمکین پرزیدنت دونالد ترامپ به ارای مردم آمریکا در صورت شکست، در نوزدهمین اجلاس نمایندگان گفت: «نمی‌خواهم مردم را بترسانم، اما می‌خواهم که آمادگی هر چیزی را داشته باشند. من دلایل لازم زیادی دارم که باور داشته باشم اگر ترامپ در انتخابات شکست بخورد، کاخ سفید را ترک نخواهد کرد و به آرامی در تاریکی شب محو نخواهد شد. او در صورت شکست تلاش خواهد کرد ما را گیج و سردرگم کند و سعی خواهد کرد انواع و اقسام پرونده‌های قضایی را پیش بکشد. او دادستان کل ویلیام بار را دارد که رفیقش است و آمادگی دارد هر کاری که لازم باشد برای ترامپ انجام دهد».

هیلاری کلینتون

برای ماه‌های متمادی ترامپ با ادعاهای دروغین درباره احتمال بالای تقلب در رای‌گیری سعی کرده است تردیدهای زیادی در مورد مشروعیت انتخابات امسال ایجاد کند. کارشناسان و استراتژیست‌های انتخابات از هر دو طیف اصلی سیاسی آمریکا در ماه‌های اخیر به طور فزاینده‌ای نسبت به احتمال اینکه پرزیدنت ترامپ در صورت شکست مشروعیت نتایج انتخابات را زیر سوال ببرد یا سمت خود را تحویل ندهد، ابراز نگرانی کرده و بارها و بارها در این مورد هشدار داده‌اند.

اوایل روز گذشته ترامپ گفت که که با افزایش بودجه برای خدمات پستی ایالات متحده مخالف است، زیرا نمی‌خواهد این بودجه در انتخابات نوامبر جهت رای‌گیری از طریق نامه پستی مورد استفاده قرار گیرد. او با این‌که در یک کنفرانس خبری عنوان کرد که «لایحه ای را که حاوی افزایش بودجه پست باشد، وتو نخواهد کرد»، اما همچنان حملاتش را به رای‌گیری از طریق پست ادامه داد و یک بار دیگر بدون این‌که شواهدی در دست داشته باشد و به رسانه‌ها ارائه دهد، ادعا کرد که رأی‌گیری از طریق نامه پستی منجر به تقلب گسترده انتخاباتی خواهد شد.

رئیس جمهور تاکنون به طور مداوم سعی کرده است رأی‌گیری از طریق نامه را محدود کند و بر این باور است که این طریق رای‌گیری شانس انتخاب دوباره او به عنوان ریاست جمهوری و دیگر جمهوری‌خواهان را در کنگره کاهش می‌دهد. با این حال کارشناسان غیرحزبی عقیده دارند افزایش دسترسی به رای‌گیری از طریق پست الکترونیکی به خودی خود به نفع هیچ یک از احزاب نخواهد شد.

ترامپ که در ماه‌های اخیر در نظرسنجی‌های انتخاباتی از نامزد دموکرات، جو بایدن، عقب مانده است، ماه گذشته در مصاحبه با فاکس نیوز هنگامی که مورد سوال قرار گرفت که آیا در صورت شکست حاضر به پذیرش نتیجه انتخابات خواهد شد یا نه؛ از دادن پاسخ صریح خودداری کرد: «باید ببینم چه می‌شود. نمی‌توانم جواب مثبت دهم، و البته جواب منفی هم نمی‌دهم. باید ببینم اوضاع چگونه پیش می‌رود و آن وقت می‌توانم عکس‌العمل درست نشان دهم. این همان کاری است که بار گذشته هم انجام دادم».

کلینتون روز پنجشنبه در نوزدهمین اجلاس نمایندگان گفت که در صورتی که بایدن در انتخابات پیروز شود و از او برای حضور در دولت بایدن درخواست شود، حضور در دولت معاون پیشین رئیس‌جمهور باراک اوباما را رد نخواهد کرد. با این حال این نکته را هم افزود که فعلا برای فکر کردن به چنین مسایلی زود است و ادعا کرد که این روزها تمرکزش روی انتخاب شدن جو بایدن به عنوان رئیس‌جمهور آمریکاست: «هنوز حتی نمی‌توانم درباره دولت و حضور داشتن یا نداشتن من در آن فکر کنم. در حال حاضر آماده هستم که به هر شکلی که می‌توانم کمک کنم، چرا که فکر می‌کنم این لحظه‌ای است که هر آمریکایی، از هر حزبی، با هر سن و نژاد و جنسیتی باید بخواهد کشور را اصلاح کند. بنابراین اگر از شما خواسته شود که خدمت کنید، حتماً این موضوع را انجام خواهید داد».

کلینتون هم‌چنین گفت که دموکرات‌ها به حضور و مشارکت هر چه بیشتر رای‌دهندگان نیاز دارند، زیرا این حضور شانس و فرصت ترامپ را برای ایجاد سوال و تردید و تضعیف نتیجه انتخابات محدود می‌کند».

بایدن گفته که اعتقاد دارد «ترامپ سعی خواهد کرد این انتخابات را به سرقت ببرد» و البته این را هم گفته که “کاملاً متقاعد شده” اگر ترامپ نخواهد بر باخت در انتخابات گردن نهاده و کاخ سفید را ترک کند، ارتش آمریکا ترامپ را از کاخ سفید به بیرون اسکورت خواهد کرد.

گفتنی است که چندی پیش دونالد ترامپ در شرایطی که خودش هم می‌دانست فاقد توانایی و صلاحیت قانونی انجام این اقدام است، اما صحبت‌هایی درباره تعویق زمان برگزاری انتخابات به انجام رساند- که با واکنش فعالان سیاسی هر دو حزب بزرگ سیاسی آمریکا مواجه شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید