تهدید جدی فرونشست در یک منطقه تهران

کدخبر: ۳۵۷۸۳۲
اقتصادنیوز: رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: معادن شن و ماشه موجود در منطقه ۱۸ ضمن اینکه یک ظرفیت هستند یک تهدید نیز هستند، چرا که معادنی که این همه عمیق شده‌اند اگر به آنها پرداخته نشود،‌ فروریزش و فرونشست را در پی دارد و انتظار داریم مساله آن حل شود.
تهدید جدی فرونشست در یک منطقه تهران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا: زهرا صدراعظم نوری در جریان دویست و سی و سومین جلسه شورای شهر تهران پس از استماع گزارش رابط شورایاری منطقه ۱۸ با تشکر از اقدامات و خدمات خوبی که مدیران  منطقه و شورایاری‌ها داشته‌اند، گفت: برخی از اقدامات در منطقه ۱۸ باید در اولویت قرار گیرد تا مردم بیشتر بتوانند از آنها بهره‌برداری کنند و به رفاه بیشتری دست یابند. 

او ادامه داد: در بزرگراه شهید بروجردی، تنها ۴ معارض وجود دارد و یکی از آنها  زمین باغ یعقوبی به مساحت یک و نیم هکتار است. البته که جای تاسف است زمان طراحی پروژه از وسط باغ آن را طراحی کردند. اما با تمهیداتی که انجام شده می‌تواند جابجایی‌هایی انجام شود. 

نوری ادامه داد: انتظار است که این ۴ قطعه،‌ به سرعت تهاتر شود. اگرچه بخش‌هایی از آن انجام گرفته، اما انتظار دارم همه چه در حوزه بودجه و برنامه ریزی شهرداری تهران و چه کمیسیون برنامه و بودجه شورا کمک کنند تا این چهار معارض با سرعت تهاتر شود و بزرگراه باز شود. 

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران همچنین با اشاره به ساخت بلوار بهار در منطقه گفت: ادامه بلوار بهار ۷۰ درصد پیشرفت داشته است و تقریبا ۱۵۰ متر آن باقی مانده است. آنطور که گفته شده اتمام این پروژه حدود۲۰ میلیارد بودجه نیاز دارد که انتظار می‌رود یک تزریق بودجه به آن انجام و به پایان برسد.

نوری ادامه داد: همچنین طرح شهربانو نیز که از طرح‌های بسیار خوبی است و می‌تواندطی چند ماه آینده و سال ۹۹۸ به بهره‌برداری برسد در اولویت قرار گیرد و شورا و شهرداری نسبت به آن اهتمام داشته باشند. 

او به معادن شن و ماسه منطقه نیز اشاره کرد و گفت: معادن شن و ماشه ضمن اینکه یک ظرفیت هستند یک تهدید نیز هستند چرا که معادنی که این همه عمیق شده‌اند اگر به آنها پرداخته نشود،‌ فروریزش و فرونشست را در پی دارد و انتظار داریم مساله آن حل شود. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید