واکنش‌ها به عادی‌سازی روابط بحرین با اسرائیل

کدخبر: ۳۶۰۸۳۴
جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به توافق بحرین با رژیم اسرائیل اعلام کرد که این توافق نشان داد که بحرین زیردست آمریکا است و شاه و دولت این کشور طبق دستور آمریکایی‌ها عمل می‌کنند.
واکنش‌ها به عادی‌سازی روابط بحرین با اسرائیل

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا: "خالد بن حمد آل خلیفه" مشاور سیاسی شاه بحرین نیز مدعی شد: توافق صلح در امنیت، ثبات و شکوفایی منطقه نقش خواهد داشت.

آل خلیفه در توئیتی نوشت: این توافق پیام مثبت و تشویق‌ کننده‌ای برای ملت اسرائیل است مبنی بر این که صلح عادلانه و جامع با مردم فلسطین بهترین راه و منفعت واقعی برای آینده اسرائیل و آینده ملت‌های منطقه است.

وی که کشورش به نادیده گرفتن حقوق اقلیت‌های دیگر متهم است، با توجیه عادی‌سازی روابط بحرین با رژیم صهیونیستی مدعی شد: بحرین رویکرد همزیستی با همه کشورها را اولویت سیاست خارجی خود قرار داده است.

**وزارت امورخارجه امارات و  رییس جمهوری مصر نیز جمعه شب از توافق رژیم صهیونیستی و بحرین استقبال کردند.

عبدالفتاح السیسی رییس جمهوری مصر در این باره مدعی شد: این توافق مسیر را برای صلح و امنیت هموار خواهد کرد.

**جمعیت الوفاق بحرین با محکوم کردن اقدام این کشور برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، جمعه شب اعلام کرد: موضع رژیم آل خلیفه برای عادی‌سازی روابط با رژِیم اسرائیل مشروعیت ندارد.

**جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز اعلام کرد که این اقدام بحرین برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بیانگر اصرار منامه بر اجرای بندهای "معامله قرن" است که به دنبال نابودی آرمان فلسطین است.

**سازمان آزادیبخش فلسطین نیز از این اقدام بحرین به عنوان خیانت به آرمان ملت فلسطین یاد کرد.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا شامگاه جمعه از عادی سازی روابط بحرین با رژیم صهیونیستی خبر داد.

براساس بیانیه مشترک رهبران آمریکا، بحرین و رژیم صهیونیستی، آنها در مورد "ایجاد روابط کامل دیپلماتیک میان اسرائیل و پادشاهی بحرین" توافق کرده‌اند.

ترامپ خبر موافقت بحرین برای عادی سازی روابط با اسرائیل را پس از تماس تلفنی با حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پیامی توییتری اعلام کرد.  

خبر عادی‌سازی روابط بحرین و رژیم صهیونیستی چند روز پس از آن روی می‌دهد که درخواست فلسطین برای گنجانده شدن بندی در نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب برای مخالفت با عادی سازی امارات با رژیم صهیونیستی به علت اعتراض بحرین حذف شده بود.

با عادی‌سازی روابط بحرین با رژیم صهیونیستی، این کشور چهارمین کشور عربی و دومین کشور حاشیه خلیج فارس است که به صورت علنی با تل‌آویو روابط خود را عادی می‌کند.

منابع صهیونیستی فاش کردند روابط میان بحرین و اسرائیل از ۲۵ سال پیش آغاز شده و مخفیانه در جریان بوده است.

رژیم صهیونیستی و امارات ۲۳ مرداد نیز با انتشار بیانیه‌ای مشترک، رسماً از عادی‌سازی روابط میان خود خبر دادند، اقدامی که بازتاب بسیاری منفی در جهان اسلام داشته و مردم مسلمان و دولت برخی کشورهای منطقه را خشمگین کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید